Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: آنچه که ما به آن اعتقاد داریم، لزوم ایجاد روندهای اصلاحی در ساختارهای موجود است، به عبارت دیگر اگر یک روند غلط در کشور وجود دارد و عده‌ای از مردم نیز به حق به آن معترض هستند، باید در یک چارچوب مشخص اصلاح شود.

اسماعیل کوهی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اعتراضات اخیر مردم اظهار کرد: در اعتراضات اخیر که در تهران و شهرستان‌های کشور اتفاق افتاد و مردم نسبت به برخی مسائل اقتصادی معترض بودند، اکثر تشکل‌ها در بعد تبیینی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و سعی در ارائه راه حل اعتراضات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که ما به آن اعتقاد داریم، لزوم ایجاد روندهای اصلاحی در ساختارهای موجود است. به عبارت دیگر اگر یک روند غلط در کشوروجود دارد و عده‌ای از مردم نیز به حق به آن معترض هستند، باید در یک چارچوب مشخص اصلاح شود.

کوهی‌مقدم گفت: اگر این اتفاق بیفتد و مطالبات مردم به درستی از طرف مسئولین مربوطه پاسخ داده می‌شد، اصلا کار به ساختارشکنی نمی‌رسید یا حداقل بستری برای ساختار شکنی فراهم نمی‌شد.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: نقش محوری و ویژه مجلس شورای اسلامی در این موضوع کاملا روشن است. در مساله سپرده‌گذاران موسسات مالی عملا هر سه رئیس قوه برای حل مشکل وارد شدند، ولی هنوز کسانی هستند که مشکلشان حل نشده است.

وی درباره نقش جنبش دانشجویی در پیگیری مطالبات مردمی عنوان کرد: پیش از این تشکل‌های دانشجویی، پیگیر مطالبات مردم از مسئولین بودند، ولی گویا این روند اثر بخش نبوده است که در نهایت به این شرایطی که در خیابان‌ها اتفاق افتاد منجر شد.

کوهی‌مقدم اضافه کرد: وقتی مدل و الگوی مطالبه جنبش دانشجویی جواب نگرفت، قطعا باید بررسی و مدل مطالبه از مسئولین بازبینی و اصلاح شود.

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت درباره همراه بودن جنبش دانشجویی با مردم در اعتراضات اخیر گفت: جنبش دانشجویی از هر طیف فکری از اصل اعتراض مردم حمایت کردند و در این گزاره اجماع داشتند و دارند. ولی جایگاه جریان دانشجویی ورای اعلام حمایت، کنشگری در این موضوع است.

وی بیان کرد: جنبش دانشجویی، قصد داشت با اقدامات تبیینی و میدانی جریان اعتراضات را به مسیر اصلی خود که همان پیگیری مطالبات اقتصادی است برگرداند و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت.

کوهی‌مقدم درباره مدل مطالبه‌گری و زبان اعتراض دانشجویان اظهار کرد: مطالبه ابعاد مختلفی دارد به عنوان مثال نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و سایر مسئولین به صورت محلی باید پیگیر مسائل مردم باشند، نقطه تمرکز تشکل‌ها نیز باید در شهرهای مختلف باشد و فضایی ایجاد شود که این مسئولین خودشان را ملزم به پاسخگویی در فضای دانشگاه همان شهر و در محافل دانشجویی بدانند. البته در حال حاضر به هیچ وجه اینگونه نیست و این وظیفه ما است که باید مدل گسترده‌ش را اجرا کنیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، گفت: اما برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.
دکتر رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به 10 میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت 10 میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.
دکتر رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.
دکتر رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.
رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیسی: این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا