Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم جمشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعزام تیم های سیار به روستاها و دهستان های بزرگ استان طرح سنجش قامت و ارزیابی مشکلات قامتی را انجام می دهد .
وی افزود : برای این منظور و با تقسیم بندی روستاهای مازندران به سه بخش غرب ، شرق و مرکز در هر بخش 20 روستا زیر پوشش اجرای این طرح قرار می گیرند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل امور بانوان مازندران ادامه داد : از هفته اول بهمن امسال تیم های پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی مازندران در قالب تیم های سیار به این روستاها اعزام می شوند .
وی گفت : طی فراخوانی از بانوان این روستاها درخواست می شود تا با مراجعه به پایگاههای سنجش سلامت زنان ، اندازه گیری های لازم برای این طرح جدید را بر روی آنها انجام دهند .
جمشیدی ادامه داد : در گذشته فعالیت زنان روستایی در منزل و بعد از آن در مزرعه و انجام فعالیت کشاورزی مانع از بروز بسیاری از بیماری ها غیر واگیر در این قشر می شده است.
وی افزود : اما اکنون مبتلا شدن زنان روستایی به بیماری های غیر واگیر همچون دیابت و فشار خون و نیز فقر حرکتی باعث شده تا با اجرای طرح سلامت زنان برای کنترل و پیشگیری از آنها کارهایی انجام شود .
جمشیدی با اشاره به اینکه سابقه اجرای طرح سلامت زنان مازندران به سال 92 بر می گردد ، گفت : در این مدت اندازه گیری قند و فشار خون زنان روستایی در دستور کار تیم های سیار پزشکان قرار داشت.
مدیر کل امور بانوان مازندران گفت : نیاز به اصلاح ناهنجاری های قامتی ضرورت افزوده شدن بسته جدید خدماتی را ایجاد کرد که در بهمن امسال انجام می شود .
وی از تعمیم این طرح در دیگر روستاهای مازندران به عنوان بخش دیگر فعالیت آتی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ذکر کرد .
طرح سلامت زنان از سال 92 به صورت مشترک توسط اداره کل امور بانوان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران اجرا شده است که در آن با اعزام تیم های سیار پزشکان و کارشناسان به روستاهای مازندران وضعیت سلامت زنان را با اندازه گیری فشار خون و دیابت کنترل و ارزیابی می کنند .
ناهنجاری های قامتی و فقر حرکتی از جمله معضلات زنان مازندران است که براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان 97 درصد زنان استان کم تحرک هستند و بیش از 70 درصد زنان این استان چاق هستند و یا اضافه وزن دارند .
مازندران بیش از سه هزار روستا دارد .
جمعیت استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی، حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است که نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است و امروز دشمنان ضمن آگاهی از این نقش برنامه ریزی قوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی حضور زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش فکر و ممتاز اجازه بروز و ظهور به دشمنان را نمی‌دهد.

استاندار گلستان گفت: اسلام در نظام فکری جهان، الگویی برتر را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان ما ضمن اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتند ارزش‌های خود را حفظ می‌کردند.

زنگانه اظهار کرد: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش بانوان در عرصه دفاع مطهر هستیم.

کد خبر 6094288

دیگر خبرها

  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است