Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی به کاهش تنش‌ها و خلع سلاح اتمی در این شبه جزیره منجر شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «شورای امنیت سازمان ملل متحد با استقبال از مذاکرات میان دو کره گفت این مذاکرات می‌تواند فرصتی را برای ایجاد اعتماد و اطمینان در شبه جزیره کره به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شورای امنیت به‌دنبال برگزاری نشست غیرعلنی روز چهارشنبه درباره نشست مقام‌های ارشد کره‌شمالی و کره‌جنوبی بیانیه‌ای را منتشر و در آن ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به کاهش تنش‌ها و خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره منجر شود.

این نشست غیرعلنی به درخواست سوئد و لهستان برگزار شد.

اولاف اسکوگ، سفیر سوئد در سازمان ملل متحد پس از این نشست گفت: «تصمیم کره‌شمالی برای شرکت در المپیک زمستانی یک تحول مثبت است.»

وی با استقبال از توافق به وجود آمده درباره ادامه مذاکرات در سطح نظامی میان دو کره و برقراری مجدد خط تلفن نظامی میان دو کره گفت: «این‌ها کانال‌های مثبتی هستند که از به وجود آمدن سوء تفاهم جلوگیری می‌کنند و تنش‌ها را کاهش می‌دهند.»

خیرت عمروف، نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، پس از این نشست غیرعلنی گفت: «شورای امنیت سازمان ملل متحد از مذاکرات انجام شده میان دو کره استقبال می‌کند و امیدوار است این مذاکرات به خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره منجر شود.»

وی افزود: «اعضای شورای امنیت از اقدامات و ارتباطات اخیر میان دو کره استقبال کردند. آن‌ها تاکید دارند که چنین مذاکرات اولیه‌ای میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی می‌تواند فرصت‌هایی را برای ایجاد اعتماد در شبه جزیره کره به وجود آورد، تنش‌ها را کاهش دهد و منجر به خلع تسلیحات اتمی شود.»

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران