Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های بهزیستی حمایت از کودکان است گفت: کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش به صورت بی سرپرست و بد سرپرست و برخی نیز مجهول الهویه هستند، که قابل واگذاری نبوده و به دستور قاضی به این مراکز سپرده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰۷ کودک تحت پوشش حامی و خیرین هستند گفت: کودکانی که در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند با استفاده از طرح حامی به خیر مورد نظر معرفی و شماره حسابی برای آن‌ها ایجاد می‌شود که کمک‌های مالی به حساب کودکان واریز می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: در این طرح خداپسندانه معاونت مشارکت‌های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می‌دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آن‌ها واریز نماید.

محمدی بیان کرد که در ۹ ماه نخست امسال ۱۷۰ نفر کودک که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی نداشتند، بهزیستی آن‌ها را پذیرش نموده و ماهیانه مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه رفاهی و معیشتی به حساب آنان واریز می‌نماید.

وی گفت: تعداد خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی زیاد است و این نهاد حمایتی با تشکیل کمیته شبه خانواده و با اولویت در این زمینه سعی دارد کودک را به اصلح‌ترین خانواده واگذار نماید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: در حال حاضر بهزیستی استان زنجان دارای ۴ مرکز شبانه روزی غیر دولتی کودکان و نوجوانان و ۱ مرکز دولتی شیرخوارگاه و نوباوه گان دارد که تعداد ۶۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست را در این مراکز نگهداری می‌نماید.

 

انتهای پیام/ع

 

نگهداری ۶۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری بهزیستی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان