Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد_ رئیس هیات جودو بسیج خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی ما در استان سرمایه‌گذاری بر روی نونهالان، نوجوانان و جوانان برای پشتوانه سازی و کمک به آینده جودو کشور است.

محمد مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جودوی خراسان رضوی از پتانسیل‌های فنی و استعدادهای فراوانی برخوردار است که در همین راستا حوزه ورزش بسیج به‌عنوان یک اولویت سرمایه‌گذاری بر روی سنین پایه و توسعه این رشته در بین نونهالان، نوجوانان و جوانان را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعاً تلاش ما نیز همسو با دیگر نهادهای ورزشی، استفاده از حداکثر ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فنی جودو استان در جهت  توسعه این رشته در میان بسیجیان و همچنین  فراهم کردن زمینه‌ها برای در اختیار قرار دادن امکانات موجود در حوزه ورزش بسیج،برای بهره‌مندی تمامی جودوکاران و کمک به گسترش این رشته در بین جوانان  با درنظر گرفتن خواستگاه‌های فرهنگ بسیجی خواهد بود.

رئیس هیات جودو بسیج خراسان رضوی ادامه داد: ازاین‌رو ساماندهی هیات جودو بسیج استان را با بهره‌گیری از نیروهای باتجربه و علاقه‌مند در جودو در دستور کار قراردادیم که کمیته‌های مختلف هیات در بخش بانوان و آقایان تشکیل‌شده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص امکانات سخت‌افزاری ممکن در راستای اهداف جودو بسیج در استان افزود: تاکنون دو سالن ورزشی در منطقه توس و گلشهر مشهد به‌صورت متمرکز برای فعالیت و اجرای برنامه‌های هیات ساماندهی شده و رایزنی‌های خوبی نیز با شهرداری و شورای شهر فرهادگرد برای اختصاص یک سالن ورزشی ویژه جودو در این منطقه صورت گرفته است.

مدرسی به موفقیت‌های جودوکاران بسیجی استان در رقابت‌های کشوری بسیج، سکونشینی تیم نوجوانان بسیج استان در لیگ برتر کشور و همچنین چهرهای موفق پایگاه‌های استعدادیابی بسیج مانند علی یوسفی قره چماق در سطح کشوری و بین‌المللی اشاره و عنوان کرد: می‌توانیم با تغییر رویکرد فرماندهان تربیت‌بدنی نواحی مختلف در سطح استان و تمرکز جدی بر روی رشته‌های رزمی چون جودو، جوجیتسو و دفاع شخصی به‌عنوان یک نیاز در گردان‌های عملیاتی بسیج، از حداکثر توان حوزه ورزش این نهاد برای گسترش و کمک به آینده جودو کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به تأکید خاص تربیت‌بدنی سپاه بر روی سنین پایه و تمایل این نهاد برای همکاری در حوزه جودو، ادامه داد: قطعاً با تلاش دست‌اندرکاران هیات جودو بسیج و کمک به بالندگی این نسل در حوزه ورزش می توانیم در مسیری که جودو استان برای پیشرفت روزافزون خود پیش‌گرفته مؤثر عمل کنیم.

رئیس هیات جودو بسیج خراسان رضوی به انتصاب امیر قاسمی نژاد قهرمان نامی استان و کاپیتان اسبق تیم ملی جودو کشور به‌عنوان مسئول کمیته استعدادیابی هیات جودو بسیج خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: در این بخش رایزنی‌های خوبی با تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی و همچنین آموزش‌وپرورش ناحیه یک مشهد صورت گرفته است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های فنی مربیان کارآمد استان، استعدادهای خوبی را کشف و جذب جودو بسیج کنیم و با پرورش مطلوب آنها به جودو کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی هیات برای راه‌اندازی لیگ جودو بسیج استان در جهت ایجاد پویایی در بین باشگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک کمیته‌های مختلف هیات و همراهی تمامی مربیان، داوران ورزشکاران و علاقه‌مندان به این حوزه بتوانیم در به‌عنوان یک پایگاه توانمند در توسعه ورزش در بین جامعه  به‌ویژه رشته‌های ورزشی تحت پوشش هیات مؤثر باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی با حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم در آئین نکوداشت و قدردانی ۶۰ سال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر علمی و اجرایی استاد دکتر سید محمد بلورچیان مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه شیمی و مهندسی در مرکز همایش‌های حکمت این پژوهشگاه، اظهار کرد:‌ بیش از دو دهه است دکتر بلورچیان را می‌شناسم، بیشتر ارتباطمان در فرهنگستان علوم بوده است. انصافا از روزی که با ایشان آشنا شدم هر روز یک نکته از ایشان یاد گرفتم، تاسیس این پژوهشگاه و مجموعه‌ای پژوهشی در تبریز، علاقه به ساخت و ساز در موضوعات دانشگاهی، نشان می‌دهد که ویژگی اصلی ایشان پشتکار است ایشان مشهور گمنام است و توانمندی‌هایش ناشناخته است.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مجمع فرهنگستان شاید تنها کسی که بعدا مصوبات را پیگیری می‌کند دکتر بلورچیان با روحیه انسانی و حسن خلق است. پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی هم به همین دلیل ساخته شده است.

رییس فرهنگستان علوم بیان کرد: اواخر دهه ۸۰ پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی شکل گرفت، دکتر بلورچیان از بخش به بخش پژوهشگاه و درباره جزییات همواره توضیح می داد و آدمهای فرهیخته و توانمند را پیدا می‌کرد و به پژوهشگاه می‌آورد.

مخبر دزفولی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در فرهنگستان دنبال می‌کنیم این است که باید روشی پیدا شود تا توانمندی دانشی برای شکل‌گیری ایران قوی به کار گرفته شود. یعنی علاوه بر اینکه نگاه ویژه به کاربرد علوم داریم، حرکت در مرزهای دانش را مدنظر خواهیم داشت. دکتر بلورچیان این مسائل را پیگیری می‌کردند، در عین حال ظرفیت و توانمندی ایشان در تاسیس، استمرار و تربیت باید مورد توجه باشد چراکه وی به عنوان معلم و مربی و تربیت کننده است و باید به عنوان الگوی برجسته معرفی شود.

وی افزود: شاید یکی از کارهای فرهنگستان‌ها معرفی درست ذخیره و گنجیه دانشی کشور است که از جمله آنها دکتر بلورچیان است.

رییس فرهنگستان علوم با تاکید بر موضوع علوم پایه بیان کرد: گاهی عجله و شتاب‌زدگی در رسیدگی به موضوعاتی داریم که موجب عقب‌ماندگی در حوزه علوم پایه شده است، اروپا، آمریکا و چین سرمایه گذاری ویژه در حوزه علوم پایه دارند، ما هم باید برای علوم پایه سرمایه‌گذاری ویژ ه ای داشته باشیم.

مخبردزفولی عنوان کرد: فناوری‌ها از دل مطالعات علوم پایه به دست می‌آید. گاهی چون دوراندیشی نمی‌کنیم سرمایه‌گذاری علوم پایه را مناسب نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم باید سرمایه‌گذاری زودبازده داشته باشیم. اما باید بدانیم دستیابی به رده‌های بالای علمی، بدون داشتن علوم پایه قوی و دانشمندان قوی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: مهندسی، پزشکی و علوم کاربردی بسیار مهم است اما عقبه همگی علوم پایه است ما به این موضوع کم توجهی می‌کنیم. خوشبختانه وزیر علوم اهل علوم پایه است و به این موضوع توجه ویژه دارد، فرهنگستان علوم نیز در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند. یکی از وظایف ما در آینده این است که باید مشخص کنیم برای رسیدن به قله‌ها و مرجعیت علمی چگونه عمل کنیم. باید هدفمند سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه گیری مفید بگیریم.

رییس فرهنگستان علوم گفت:‌ فرهنگستان در رویکرد جدید و نگاه به آینده، بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و میان مدت را بر مبنای علوم پایه انجام خواهد داد. باید نسبت به علوم پایه در سطح دانشگاه و پیش از دانشگاه حساس باشیم، این موضوع در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد چون در زمینه علوم پایه سرمایه‌گذاری درست صورت نگرفته است به همین دلیل بهره وری پایین بوده است.

کد خبر 6091878

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود