Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی روند اجرای طرح طاها در اردبیل اظهار داشت: در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد یا طاها به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی در سازمان ملی استاندارد و به منظور استانداردسازی ارتقاء سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار، دو هزار و 834 مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان حقیقی استاندارد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:  تعداد 168 مورد نمونه‌برداری نیز از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه‌های صنایع غذایی، لبنیات، شوینده‌ها، رنگ‌ها، لوازم خودرو و برخی کالاهای دیگر در راستای اجرای طرح طاها انجام یافته  و نیز از نمونه‌های طرح طاها تعداد 224 مورد آزمون صورت گرفته است. 

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی‌گری با هماهنگی و همکاری شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و بازرسان اداره کل استاندارد، این  بازرسی‌ها انجام می‌شود.

علایی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح طاها انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری و ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه است، گفت: اعتمادسازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین، شناسایی و کنترل واحدهای تولیدی مشمول استانداردهای اجباری نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: با اجرای طرح طاها شاهد ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و افزایش صادرات تولیدات از استان خواهیم بود که انتظار می‌رود در زمینه اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم و مناسب را از سوی متولیان امر شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/ع

اجرای طرح طاها در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل استاندارد استان از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.
آقای پروهش گفت: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش  این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها