Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، محمد کشتی آرای درخصوص خرید طلا با فاکتور گفت: تمام واحدهای صنفی طلا فروشی هنگام فروش موظف به ارائه فاکتور به خریداران هستند و درزمان ارائه فاکتور تفاوتی بین طلایی با وزن کمتر از یک گرم و یا بیشتر از آن وجود ندارد و فاکتور به تمامی محصولات تعلق می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده به دلیل مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های گذشته اظهار کرد: داشتن و ارائه کردن فاکتور به دلیل ثبت شدن معاملات در دفتر مخصوص طلافروشان اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: خریداران نیز در هنگام تهیه طلا و جواهر باید تقاضا کننده فاکتور کالای خریداری بوده و درحفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

همچنین در هنگام خرید طلا و محصولات آن به عنوان هدیه حتما فاکتور مربوطه را با نام صاحب هدیه تهیه کنند.
کشتی آرای درادامه به تبعات نداشتن فاکتور برای طلا اشاره و تصریح کرد: طلای بدون فاکتور در هنگام فروش در واحدهای مجاز طلا فروشی خریداری نخواهد شد.

وی در خصوص طلاهایی که فاکتور خود را گم کرده و یا به هر دلیلی بدون فاکتور هستند، گفت: قانون برای این شرایط پیش بینی های داشته بدین صورت که فرد صاحب طلا می‌تواند کالای خود را به واحد مجاز طلا فروشی که شناخت از او دارد فروخته و نشانی کامل خود را در آن واحد به ثبت رساند تا اگر پس از آن مشکلی پیش آمد فروشنده و صاحب مغازه پاسخگو باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ویژگی‌های تشخیص اصالت طلا گفت: یکی از الزامات طلا هک شدن برند سازنده و عیار آن بر روی طلا است.

کشتی آرای در پایان خاطر نشان کرد: خریداران حتما در نگهداری فاکتور طلا اهتمام ورزند و در کنار آن عکسی از فاکتور را نگهداری کنند تا در صورت گم شدن فاکتور به عکس و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، همچنین فاکتور را به دور ازمحل طلا نگهداری کنند تا در صورت سرقت فاکتور آن حفظ شود.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق گزارش مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی آرا مربوط به دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات :۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه (قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری (بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی؛ مستند: ماده ۶۴

تنبیهات :۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب؛ مستند: ماده ۸۶

تنبیهات :۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

سید حسین حسینی (بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود +۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

محمد حسین مرادمند (بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: ماده ۵۵

تنبیهات :۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

کد خبر 6081339

دیگر خبرها

  • آرای بدوی کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • مشتریان منحصر بفرد سینما تیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • مشتریان سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید