Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@03:05:55 GMT

اجرای دومین طرح جنگلانه در کمربند سبز اهواز

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۴۲۶۰۷

اجرای دومین طرح جنگلانه در کمربند سبز اهواز

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز کلانشهر اهواز در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نهضت فضای سبز شهرستان اهواز با همکاری سازمان های مختلف مانند سازمان منابع طبیعی، محیط زیست، فرمانداری اهواز و انجمن های حامی محیط زیست اجرا می شود.
حمید امیری فرد اجرای این طرح را در راستای توسعه فضای سبز عنوان کرد و افزود: طرح ایجاد کمربند سبز در سال 1390 آغاز و ظرف مدت یکسال به 800 هکتار رسید اما با تغییر مدیران شهرداری اعتباری برای توسعه این طرح تخصیص پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه توسعه طرح کمربند سبز نیاز به اعتبار بالایی دارد تصریح کرد: تکمیل پروژه کمربند سبز نیاز به اعتبارات ملی و دولتی دارد. در آیین نامه مقابله با ریزگردها نیز اشاره شده که مدیریت کمربند سبز با شهرداری و تامین اعتبارات آن دولتی است.

** لزوم تامین آب برای نهال ها و زهکشی اراضی
رییس سازمان منابع طبیعی اهواز نیز با اشاره به اینکه بیشتر گونه های کاشته شده در این طرح کهور پاکستانی است یادآور شد: این گونه درختی با شرایط آب و هوایی خوزستان، کم آبی و شوری زمین سازگار است.
فرزاد امین با تاکید براینکه در کنار نهال کاری، زهکشی و تامین آب مورد نیاز از ضرورت هاست تصریح کرد: انتظار داریم مجریان طرح کمربند سبز این موارد را رعایت کنند.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از عرصه هایی که در اختیار طرح کمربند سبز قرار داده شده در واقع عرصه های منابع طبیعی هستند.همچنین در بحث تامین نهال نیز بین شهرداری و سازمان منابع طبیعی همکاری صورت می گیرد تا بخشی از مشکلات زیست محیطی شهر اهواز برطرف شود.
طرح جنگلانه از سال 1393 از سوی یک سازمان مردم نهاد در زمینه محیط زیست در استان فارس به مرحله اجرا درآمد که در نخستین سال در 12 استان کشور و در سال 1394 در 18 استان از جمله خوزستان اجرا شد.
طرح جنگلانه یک مشارکت خودجوش مردمی بوده که هر ساله در جهت احیای فضای سبز و جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی به ویژه گرد و غبار اجرا می شود.
در سه سال گذشته بیش از 2 هزار و 400 نفر در قالب سازمان های مردم نهاد در خوزستان با کاشت نهال به یاری محیط زیست شتافته اند.
موضوع گرد و غبار از معضلات کلانشهر اهواز و شهرهای استان بوده که اجرای این طرح در راستای مبارزه با معضل گرد و غبار است.
9887/6068
خبرنگار: ندا رضاپور** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE

جی اوسو درباره اتفاقات جنجالی بلادلاین در اپیزود اخیر اسمکدان صحبت کرد.

در اپیزود اخیر اسمکدان سولو سیکوا با اضافه کردن عضو جدیدی به بلادلاین، جیمی اوسو را از این گروه بیرون کرد.

طرفداری | سولو سیکوا با یادآوری این نکته به پال هیمن که هر شکستی عواقبی دارد کنترل بلادلاین را به دست گرفت و این اتفاق با نخستین حضور تاما تونگا در WWE مصادف شد. این ستاره سابق NJPW با تشکیل اتحادی با سولو سیکوا به جیمی اوسو حمله کردند. در ادامه سیکوا اجازه تماس گرفتن پال هیمن با رومن رینز را نداد و تلفن همراه او را زیر پا له کرد.

جی اوسو که از سال گذشته راه خود را از بلادلاین جدا کرده است، در اپیزود اخیر ماندی نایت راو از سوی کسی کلی درباره این موضوع مورد سوال قرار گرفت. قهرمان سابق کمربند تگ تیم در این باره گفت:

وقتی با بلادلاین سروکله بزنید در مسیری طولانی و خطرناک قدم گذاشتید. آنها اکنون در حال اضافه کردن افرادی هستند که ما حتی آنها را نمی‌شناسیم. در رابطه با جیمی باید بگویم، من به او گفتم که به همراه من بیاید.

جی اوسو به زودی برای کسب قهرمانی کمربند سنگین وزن جهان به مصاف دمین پریست خواهد رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • واکنش چد گیبل به آنچه در پایان راو اتفاق افتاد/ اخبار WWE
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • راهنمای کامل خرید کمربند مردانه
  • برگزاری دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای در تیر سال جاری/ دو خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارد
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر