Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از اعضای هیات علمی محیط زیست و دانش آموختگان این رشته در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار تدریس کتاب انسان و محیط زیست توسط فارغ التحصیلان این رشته شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ۶۰ تن از اعضای هیات علمی محیط زیست در دانشگاه‌های مختلف کشور و سه هزار دانش آموخته محیط زیست در مقاطع مختلف تحصیلی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار سپردن تدریس کتاب انسان و محیط زیست به فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر دانش آموختگان رشته جغرافیا برای تدریس این کتاب انتخاب شده‌اند.

کتاب «انسان و محیط زیست» اولین کتاب محیط زیستی است که تدریس آن در قالب کلاس دو ساعته در هر هفته برای پایه یازدهم همه رشته‌های آموزش و پرورش از مهرماه ۹۶ آغاز شد.

در بخشی از این نامه آمده است: بدیهی است از فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌ها نمی‌توان انتظار داشت که هم از آبزیان بدانند و هم در زمینه وحوش ایران صاحب نظر باشند و هم بر مفاهیم آب، انرژی و اکوسیستم‌ها وقوف کامل داشته باشند. لذا ما متخصصین این رشته با ارج نهادن بر این حرکت جدید استفاده از دبیران سایر رشته‌ها غیر از رشته محیط زیست را برای تدریس درس «انسان و محیط زیست» که برای مقطع دوم دبیرستان تدوین شده است را تاثیرگذار نمی‌دانیم و احساس می‌کنیم بی‌توجهی در انتخاب مدرس متخصص، بنا بر تجربه و مدارک لازم در بی تفاوتی اکثریت معلمینی که تدریس این کتاب به آنها سپرده شده است، باعث بی اثر شدن و ابتر ماندن اهداف عالیه این برنامه درسی خواهدشد.

رونوشت این نامه به نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان امور استخدامی کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت