Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم ورود همه دانشگاهیان برای تحقق حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: قانون مداری مهمترین راهکار اجرای حقوق شهروندی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دبیرخانه دائمی کنگره حقوق شهروندی، منصور غلامی در دیدار با اعضای هیات رئیسه دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی، ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی این دبیرخانه افزود: حرکت براساس اصول و موازین قانونی به ویژه قانون اساسی مهمترین راه پیاده سازی حقوق شهروندی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ شهروندی ورود دانشگاهیان به عنوان الگوی دیگر شهروندان اجتناب ناپذیراست.

**منشور حقوق شهروندی، سندی راهبردی است
در این نشست دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی نیز منشور حقوق شهروندی را به عنوان سند راهبردی برای تحقق حقوق شهروندی درجامعه دانشگاهی برشمرد و افزود: تاکید بر نقش ویژه وزارت علوم در اجرای مفاد منشور حقوق شهروندی که در انتهای سند منشور نیز بدان اشاره شده است، تاکید درستی است و باید در صدد یافتن راهکار اجرایی برای این مهم باشیم.
فریدون جعفری با بیان اینکه وجود شهروندان آگاه و مطالبه گر در جوامع در حال توسعه تاثیر شایان توجهی در روند توسعه و پیشرفت دارند، گفت: مهمترین راهکار برای آموزش صحیح و قانونی شهروندان، تربیت مربیان و استادان حاذق در زمینه حقوق شهروندی است که نقش نهادهای تابعه وزارت علوم در این میان، انکارناپذیر است.
مدیرکل بازرسی وزارت علوم برضرورت هم افزایی میان وزارت علوم و دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی تاکید کرد و از برنامه وزارت علوم برای استفاده از ظرفیت پژوهشگران و مر بیان این نهاد علمی و مدنی خبر داد.

** اقداماتی برای اجرای منشور حقوق شهروندی در وزارت علوم
وی همچنین از پیش بینی های صورت گرفته در راستای مفاد منشور حقوق شهروندی در عرصه دانشگاه خبرداد و افزود: تدوین سند منشور حقوق دانشجویان، اعضاء هیات علمی و کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نهادهای تابعه پیش بینی و در دستور کار قرار دارد.
در این نشست، سیدمحمدهاشمی، دبیر علمی کنگره حقوق شهروندی نیز گزارشی از عملکرد سه ساله دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی ارائه داد و اظهار کرد: تربیت مربیان حقوق شهروندی در کشور، ایجاد هم افزایی میان بدنه علمی و دانشگاهی و نهادهای اجرائی از مهمترین دستاوردهای این دبیرخانه در طول سه سال فعالیت به شمار می آید.
اجتمام**٣٢٢٩**2181**تنظیم: حنانه شفیعی * انتشار: امید غیاثوند
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

به گژارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فاطمی نماینده منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تبریک و افتخار از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز کشور به لحاظ نظامی و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و تولیدات محصولات علمی در مجامع بین‌المللی دارای اقتدار و صاحب نفوذ است.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خواهان رفاه اجتماعی و معیشتی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت مدیران جهادی به جامعه کمک کرد. لازم است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پویایی و شکوفایی این مملکت استفاده بهینه کرد.

نماینده منتخب بابل به رشادت‌ها و ایثار ملت در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم اشاره کرد و گفت: مردم همیشه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستادند. شهداء دارای کرامت هستند مهمترین اهداف و فعالیت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و دانشگاهیان است.

فاطمی بیان کرد: الگو پذیری از سیره حضرت علی(ع) و در فعالیت‌های اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این سیره می‌تواند نگین درخشان حکمرانی باشد. احقاق حق حقوق شهروندی برای معیشت مردم یک تکلیف است.

وی عنوان کرد: شهرستان بابل یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی بوده و از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است. در ایجاد و گسترش رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تلاش کرده و به اتفاق همکاران مجلس از حقوق شهروندی کارکنان و هیئت علمی دفاع و برای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی بابل و دانشگاه و مراکز آموزشی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • هشدار بورل به اسرائیل: رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچکس نیست
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند