Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@17:59:29 GMT

پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۴۳۴۷۸

پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث

رئیس سازمان خصوصی در خصوص واریز سود ۲ میلیون متوفی سهام عدالت گفت: تا شناسایی وراث قانونی امکان واریز سود به حساب این افراد نیست.

به گزارش صدای ایران پوری حسینی در مصاحبه با رادیو با اشاره به اینکه سود سهام عدالت به مرور از شرکت های سرمایه پذیر دریافت و به سهام داران واگذار می شود، افزود: «این شرکت ها تا پایان سال فرصت داشتند ولی بخشی از سود را زودتر واریز کردند و به این جهت توانستیم یک سوم سود را به حساب مشمولین واریز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی ادامه داد: «مشمولانی که کل سهام را از آن خود کرده اند، 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که 50 هزار تومان در مرحله اول و یکصد هزار تومان را نیز در یک یا دو نوبت باقی مانده تا پایان سال دریافت می کنند. سایر مشمولان 53 درصد از 150 هزار تومان را از آن خود می کنند که یک سوم آن دیروز و الباقی در یکی دو نوبت تا پایان سال تقدیم آن ها می شود.»
پوری حسینی با اشاره به مشمولان جا مانده، گفت: «این افراد همچنان می توانند با سامانه تماس بگیرند و فعلا محدودیتی برای این افراد قائل نیستیم ولی تا زمانیکه شماره حسابی از مشمولان را نداشته باشیم، امکان واریز سود به حساب آن ها را نخواهیم داشت. از 49 میلیون نفر مشمول قطعی، دو میلیون نفر متوفی داریم که تا شناسایی وراث قانونی امکان واریز سود به حساب شان نیست.»

معاون وزیر اقتصاد از آمار 14 میلیون نفری مشمولانی سخن گفت که کد شبای خود را به اعلام نکرده اند و ادامه داد: «الباقی سهام داران سود خود را دیروز دریافت کردند و ما اطلاعات را به کلیه بانک ها فرستادیم و مبالغ از حساب سازمان خصوصی سازی برداشت شده است و اکثر این بانک ها وجوه را به حساب مشمولان واریز کرده اند.»
پوری حسینی با بیان اینکه اوراق سهام نامگذاری نشده، افزود: «نحوه انتقال سهام به مشمولین هنوز محل بحث و گفت وگوست و ورقه ی تایید و تکمیل ثبت نام فقط در دست مردم است که واجد هیچ قیمتی نیست. کسانیکه ثبت نام قطعی کرده اند، اطلاعات ثبت شده ای را در دیتابیس سامانه ی ما دارند و مورد شناسایی قرار گرفته اند که حداکثر برای اعضای خانوار 5 میلیون تومان سهم در نظر گرفته شده.» به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه شماره حساب برای هر فرد از خانوار بصورت جداگانه دریافت می شود، اذعان داشت: «سهام عدالت همچون مبالغ یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز نمی شود؛ بلکه به حساب تک تک افراد خانواده واریز می شود و خود افراد قادرند از این پول استفاده کنند ولی برای مشمولان کم سن، بمنظور برداشت از حساب، مقررات بانکی رعایت می شود.»
پوری حسینی با اشاره به لایحه ای بمنظور ایجاد حلقه های واسط بورسی برای واریز مبالغ نهایی سهام عدالت به حساب مشمولان گفت: «این لایحه با تاخیر قابل ملاحظه ای به مجلس تقدیم شدد نقش سازمان خصوصی سازی به موجب سیاست های اصل44 مشخص است که ابتدا باید صورت حساب و سود را به مشمولین واگذار کند.»
وی افزود: «ما در اداره سهام شرکت های سرمایه پذیر به نیابت از مشمولین هیچ نقشی نداریم و این مهم را دستگاه های اجرایی بر عهده دارند و عمده ی ضعف این سیستم مبنی بر اینست که مشمولین با واسطه به مدیریت شرکت ها دسترسی ندارند و هرگاه مجلس این لایه را به قانون تبدیل کرد، باید منتظر شکل گیری این واسطه ها بود تا سازمان خصوصی سازی از این وظیفه فاصله گیرد.»
پوری حسینی با بیان اینکه ارزش واقعی سهام و دارایی ها بعد از شکل گیری این صندوق ها و واسطه های بورسی ترسیم می شود، گفت: «اگر شرکت این کار را انجام دهد، ارزشی که بدست مشمولان می رسد، به اندازه ارزش شرکت های سرمایه پذیر نیست. این مباحث کاملا پیچیده است و بنده قصد ندارم در این مجال وارد این مباحث شوم!»

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت

رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:‌ سال گذشته چهار نفر بر اثر حوادث ناشی از آتش سوزی، انفجار و چهار نفر به علت گاز گرفتگیِ حاصل از انسداد دودکش و بی دقتی در نصب وسایل گاز سوز در استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ در حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار ۲۱ نفر مصدم و ۲۰ نفر بر اثر استشمام گاز دچار مسمومیت شدند، یادآور شد: سال گذشته با وجود همه هشدارها و آموزشهای لازم ۱۴ نفر بر اثر حوادث آتش سوزی مصدوم و چهار نفر از مشترکان زنجانی به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

سلیمانی نژاد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت گاز در کنار توجه به کاهش و الگوسازی مصرف بهینه گاز، آموزش اصول صحیح و ایمن مصرف گاز برای مشترکان زنجان است که همه ساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی نشت گاز بر اثر بی دقتی در استفاده از وسایل گاز سوز را عامل اصلی بروز حوادث خواند و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده نشت گاز، عامل اصلی بروز حوادث آتش سوزی، انفجار و گازگرفتگی است که مشترکان باید هنگام استفاده از تجهیزات گاز سوز به این نکته توجه جدی داشته باشند.

سلیمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکان، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی در میادین پرتردد و سطح شهر انجام و آموزش های لازم در قالب طرح همیار گاز در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز برای ۱۵ هزار دانش آموز استان ارائه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه شرکت گاز زنجان در چهار ماه فصل سرد سال، پخش آگهی تلویزیونی و زیرنویس در رسانه‌های جمعی بوده است، گفت: با توجه به اهمیت مساله مصرف بهینه و ایمن گاز، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی با مشارکت شرکت گاز استان توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای مشترکان ارائه شد.

وی با بیان اینکه احتمال بروز خطر حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز طبیعی در طول سال وجود دارد و مختص فصول سرد سال نیست، تصریح کرد: مشترکان گاز طبیعی باید با رعایت اصول ایمنی، دقت در نصب وسایل گازسوز و استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد، در راستای مصرف بهینه و تامین شبکه پایدار گاز استان تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران