Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با خرافات پیشگام بوده و خطر این انحراف را در جامعه بارها مورد نقد قرار داده‌اند، زمانی که کسی جرات ورود به این حوزه را نداشت ایشان برای اولین بار با قدرت و شجاعت در موضوع انحرافات و خرافات گام‌های بلندی برداشته و مانع رشد این انحرافات شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، مجیدخدابخش ظهر امروز در همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با اشاره به اینکه پیرایه‌ها و آسیب‌های وارد شده به عزاداری امام حسین (ع) با  قرآن و شعائر دینی مطابقت ندارد،اظهار داشت :ریشه‌ها و دلایل انحرافات و خرافات در مراسم‌های مذهبی باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با خرافات پیشگام بوده و خطر این انحراف را در جامعه بارها مورد نقد قرار داده‌اند، زمانی که کسی جرات ورود به این حوزه را نداشت رهبر انقلاب برای اولین بار با قدرت و شجاعت خود در موضوع انحرافات و خرافات گام‌های بلندی برداشته و مانع رشد این انحرافات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در خصوص ابعاد دلخراش و جگرسوز حادثه عاشورا عنوان کرد : حادثه تاریخ ساز عاشورا به قدری سوز برای گفتن دارد که نیازی به افزودن هیچ پیرایه و آسیبی به آن نیست، این واقعه به قدری دل هر انسانی را به درد می‌آورد که دیگر نمی‌خواهد فردی بدعت‌گذاری کرده و پیرایه‌هایی به  آن اضافه کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی الگو برداری از شیوه‌های عزاداری‌های اهل بیت(ع) را راهکار عزاداری هیئت‌های حسینی دانست و گفت : ما نباید در عزاداری‌های خود افراط و تفریط کنیم بزرگان دینی ما به خوبی نوع و نحوه عزاداری بر سید و سالار شهیدان را به ما آموخته‌اند و امروز دیگر نیازی به بدعتگذاری جدید نیست.

وی داشتن فرهنگ سعادت و شهادت را موجب بقای جامعه اسلامی خواند و تاکید کرد: ما در حد توان باید از این شعائر محافظت کنیم و مانع از اختلاف افکنی بین مسلمانان شویم.

خدابخش با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در بیان این که « این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است» تصریح کرد: این سخنان تاریخی امام راحل در فضای روشنفکری اوایل انقلاب راه را برای تمام افرادی که در صدد انحراف بودند بست و در ادامه حضرت امام خمینی (ره) بر برگزاری عزاداری‌ها به صورت سنتی تاکید کرد و نشان داد که عزاداری‌های سنتی باعث از بین بردن آسیب‌ها و پیرایه‌های اضافه شده به عزاداری‌ها می‌باشد، در عزاداری سنتی حتما علما حضور دارند و اگر عالم در هیئت‌ها حاضر باشد با موعظه اجازه انحراف به عزاداری را نمی‌دهد. 

وی در خصوص اینکه شجره خبیثه داعش نیز مولود همین انحرافات و پیرایه‌هایی است که به مکتب سیدالشهدا اضافه شده است،تصریح کرد: داعش کار را به جایی رسانده که بیش از 50 آیه برای واجب بودن قتل شیعه استخراج کرده و البته آنها به کشتن فرد با گلوله یا انفجار راضی نیستند و در عوض به گونه‌ای به افراد خود القا کرده‌اند که بریدن سر شیعیان و ریختن خون گلوی آنها فضیلت بزرگی برای آنان محسوب می‌شود .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، خط حزب‌الله در این شماره به مناسبت بیانات روز ۱۲ اردیبهشت رهبر انقلاب، در گزارشی به بررسی خیزش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین در ماجرای جنگ غزه پرداخته است.

 بازخوانی توصیه‌های رهبر انقلاب به معلمان و مسئولان آموزش و پرورش درباره لزوم «علم‌آموزی و تربیت انقلابی» از دیگر بخش‌های این شماره است.

 همچنین، خط حزب‌الله از تأکید رهبر انقلاب بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی خبر داده است.

شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر معلم شهید حضرت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی مطهری تقدیم شده است.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا
  • ببینید | روایت یک خبرنگار از دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
  • تصویری از بوسه حسن روحانی بر پیشانی رهبر انقلاب + عکس
  • فیلم| روایت دیدار آینده‌سازان با رهبر انقلاب
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور