Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دکتر محمدناصر مقدسی، رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه علوم مکانیک، برق و کامپیوتر مکمل یکدیگر هستند، گفت: یکی از جنبه‌های مثبت این تجمیع، ایجاد فرصت‌های تازه پژوهشی و تحقیقاتی است. چراکه قرار گرفتن علوم برق، کامپیوتر و مکانیک در یک دانشکده می‌تواند زمینه بسیار مناسبی را برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به تجمیع دانشکده‌ برق و کامپیوتر با بخش مکانیک از دانشکده مکانیک و هوافضا، در راستای چابک‌سازی و هم‌افزایی هرچه بیشتر اشاره کرد و افزود: در پی این تجمیع، گروه‌هایی که از لحاظ حوزه فعالیتی به یکدیگر نزدیک بودند نیز با هم ادغام شده‌اند که در این راستا 8 گروه برق و کامپیوتر در 4 گروه ادغام شدند و 3 گروه مکانیک نیز در قالب 1 گروه تجمیع و به فعالیت خواهد پرداخت.

دکتر ناصر مقدسی ادامه داد: پس از تجمیع گروه‌ها، در حال حاضر دو گروه «تخصصی مهندسی برق» شامل گرایش‌های مخابرات و الکترونیک به همراه گروه «تخصصی مهندسی برق» که دربرگیرنده گرایش‌های قدرت و کنترل و مقطع کارشناسی مهندسی برق است، به عنوان گروه‌های جدید رشته برق ایجاد شده‌اند.

وی افزود: همچنین در بخش کامپیوتر نیز دو گروه «مهندسی کامپیوتر و مکاترونیک» شامل گرایش‌های مهندسی کامپیوتر، معماری، مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی و مهندسی مکاترونیک در کلیه رشته‌ها و گروه «تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی» شامل گرایش‌های مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی و مهندسی فناوری اطلاعات جایگزین گروه‌های سابق شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر مقدسی اضافه کرد: گروه «تخصصی مکانیک» که دربرگیرنده گرایش‌های ساخت و تولید، طراحی کاربردی، مکانیک جامدات و تبدیل انرژی است، تنها گروهی است که در بخش مکانیک ایجاد شده است.

رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: معقتدم برای ارتقا و افزایش سطح کیفی، نباید الزاما به دنبال آوردن بهترین‌ امکانات، ابزار و شرایط بود، بلکه باید بهترین‌ها را با شرایط موجود مهیا کرد. بر همین اساس، در دانشکده جدید مکانیک، برق و کامپیوتر به دنبال افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش هستیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر رئیسی پُست جدید گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، روز گذشته در مراسم افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیسی به عنوان عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی شد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران همچنین در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • (تصاویر) افتتاح دانشکده علوم خانواده
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی