Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا در سطح شهرستان قروه با وجود تعیین نرخ فروش تخم مرغ ، شاهد نوسانات بازار هستیم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر ، با ایجاد نوسانات در بازار فروش تخم مرغ در سطح کشور شاهد آن بودیم که برخی افراد سود جو با قیمت هایی سرسام آور تخم مرغ را به مصرف کننده ها عرضه می کردند تا اینکه قیمت مشخص شده آن از سوی ستاد تنظیم بازار استان کردستان نیز در رسانه های خبری اعلام شد ، اما متاسفانه هم اکنون در سطح شهرستان قروه نیز این نرخ قیمت به خوبی رعایت نمی شود و برخی فروشنده ها با قیمت های بالاتری تخم مرغ را عرضه می کنند که در این خصوص گفتگویی داریم با شهریار حنیفی مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،

وی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده مشخص شده است اظهار داشت: هم اکنون و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر شانه تخم مرغ بسته بندی شده برای مصرف کننده 12 هزار و 600 تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ بدون بسته بندی 11 هزار و 600 تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گفتگو با مرغداری های سطح استان کردستان در شهرستان های سنندج، مریوان و بیجار بدون هیچ مشکلی تخم مرغ با قیمت مشخص عرضه می شود و در تلاش هستیم تا با هماهنگی های صورت گرفته با نزدیکترین مرغداری مناسب به شهرستان های قروه و دهگلان مشکل فروش تخم مرغ در این شهرستان ها را نیز برطرف نماییم.

حنیفی با بیان اینکه قیمت فروش تخم مرغ همان قیمت مشخص شده می باشد و کسی نمی تواند با قیمت بالاتری آن را عرضه نماید ادامه داد: بررسی نحوه فروش و قیمت عرضه شده تخم مرغ با سازمان صنعت و معدن و تجارت می باشد که باید کنترل قیمت ها از این طریق مشخص شود.

در همین راستا گفتگویی  با رییس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان قروه خواهیم داشت؛

علی منتشلو در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: تاکنون قیمت مشخص شده ستاد تنظیم بازار و تخم مرغ هایی که قرار بوده است تا با قیمت مشخص در شهرستان عرضه شوند وارد بازار شهر قروه نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان قروه خرید های فروشندگان از مکان های متفاوت صورت می گیرد و همین مسئله باعث می شود تا نرخ فروش نیز متفاوت باشد.

وی افزود: جهاد کشاورزی نرخی را تعریف نموده است اما متاسفانه همان نرخ در واحدهای تولیدی تخم مرغ رعایت نمی شود و با توجه به اینکه افزایش قیمت ها سراسری است شاهد افزایش قیمت در سطح فروشگاه ها نیز هستیم.

منتشلو با بیان اینکه فروشندگان مجاز به افزایش 10 درصدی سود خود هستند، بیان داشت: فروشنده با 10 درصد سود می تواند تخم مرغ خود را به مصرف کننده ها عرضه نماید.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هر کارتن تخم مرغ درشت با قیمت 90 هزار تومان به فروشنده عرضه می شود که تقریبا دارای وزن 12 کیلوگرمی است و دانه ای 500 تومان به مغازه دار فروخته می شود که به قیمت دانه ای 550 تومان برای مصرف کننده هزینه دارد و تخم مرغ های ریزتر نیز با قیمت هر دانه 450 تومان به مغازه دار عرضه می گردد که قیمت تمام شده آن برای مشتری و مصرف کننده 500 تومان می شود که بر این اساس تخم مرغ های درشت با قیمت شانه ای 16 هزار و 500 تومان و تخم مرغ های ریزتر نیز با قیمت هر شانه 15 هزار تومان به فروش می رسند.

سخن آخر...

انتظار می رود تا با هماهنگی لازم مرغداری های نزدیک به شهرستان قروه که می توانند مصرف تخم مرغ شهرستان را تامین نمایند در جهت مصوبات تنظیم بازار به شهرستان قروه معرفی شوند تا بعد از این شاهد تغییر قیمت ها و بروز ناهماهنگی در سطح بازار نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد