Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کشور عراق در جشنواره شعر سپید عربی گفت: ما همه معنی کلمه‌های آزادی و صلح را می‌فهمیم و این دو واژه در دوره‌های مختلف در اشعار ما از تقدس خاصی برخوردار بوده‌اند. ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، خضیر درویش امروز در حاشیه اولین مراسم شعرخوانی هفتمین جشنواره شعر سپید عربی که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد در جمع خبرنگاران بابیان اینکه آرزو می‌کنم روابط فرهنگی میان کشورها بیشتر شود، اظهار داشت: ما به انسانیتی دیگرگونه نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کشور عراق در جشنواره شعر سپید عربی افزود: انسانیتی که سبب قرابت فرهنگی ما شود و هدف ما از حضور در این جشنواره یک برنامه فرهنگی و هنری مشترک است.

وی با اشاره به نام این جشنواره که جشنواره صلح شعر سپید است، بیان کرد: ما همه معنی کلمه آزادی و صلح را می‌فهمیم و در دوره‌های مختلف در اشعار ما این دو واژه از تقدس خاصی برخوردار بوده‌اند.

درویش بابیان اینکه امیدواریم این جشنواره بتواند بین ملت‌های مختلف جهان اسلام پیوندی محکم ایجاد کند، اعلام کرد: همچنین تبریک می‌گویم به بانیان این جشنواره که کشورهای همسایه را به‌واسطه یک رویداد فرهنگی در منطقه آزاد اروند جمع کرده‌اند.

این شاعر عراقی در پرسش به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه این جشنواره چه تأثیری بر قرابت و تبادلات فرهنگی ایران و عراق دارد، بیان کرد: ایران و عراق دو کشور دوست و همسایه هستند و از دیرباز روابط گرمی بین این دو ملت وجود داشته است.

نماینده کشور عراق در جشنواره شعر سپید عربی عنوان کرد: باید این روابط بیشتر از گذشته شود و می‌توانیم این موضوع را از طریق افزایش روابط انسانی گسترش دهیم.

درویش با اشاره به نقش شعر در افزایش صلح، دوستی و روابط بین ملت‌ها، اعلام کرد: شاعران و فعالان عرصه ادبی ما می‌توانند حامل پیام صلح و دوستی باشند.

انتهای پیام/

R41468/P1486/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه