Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در سطح کشور بالغ‌بر ۴ هزار امامزاده جلیل‌القدر به دلیل شرایط و وضعیت سخت و دشوار جغرافیایی اصولاً زائرپذیر نبوده که به‌نوبه خود لازم بوده تا شرایط دسترسی آن‌ها نیز بهبود پیدا کند. ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در محل اعزام مبلغ سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های درست، بخش مهمی از مشکلاتی که امروز پیرامون اوقاف وجود داشته را حل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینهٔ بقاع متبرکه افزود: از مجموع 8 هزار بقعه متبرکه‌ که در کشور وجود دارد تنها 48 درصد آن‌ها دارای درآمد ثابت و عوایدی ازاین‌دست بوده و 52 درصد دیگر عملاً هیچ‌گونه بهره اقتصادی ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور مشکلات دسترسی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمینهٔ بقاع متبرکه دانست و گفت: در سطح کشور بالغ‌بر 4 هزار امامزاده جلیل‌القدر به دلیل شرایط و وضعیت سخت و دشوار جغرافیایی اصولاً زائرپذیر نبوده که به‌نوبه خود لازم است شرایط دسترسی آن‌ها نیز بهبود پیدا کند.

شرفخانی با اشاره به مدیریت واحد، جامع و متمرکز مباحث مالی بقاع متبرکه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: تمامی درآمدهای حاصل از این بقاع متبرکه برای هزینه‌های جاری و جانبی آن‌ها صرف می‌شود، اما مدیریت واحد آن‌ها توسط تهران و سازمان اوقاف به‌صورت متمرکز و جامع ساماندهی شده است.

وی ابراز کرد: مسئله قیمت بالای قبور نیز امری جزئی بوده که در بعضی از بقاع متبرکه اتفاق افتاده که بعضی از این امکان نیز متولی خاص دارند که از حیطه وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه بیرون است.

انتهای پیام/

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان، آگاهی مردم از فعالیت‌هاست و به همین دلیل بخش‌های مختلفی در نمایشگاه در نظر گرفته شده که شامل حدود ۳۹ شرکت دانش‌بنیان شامل ۲۲ شرکت نوآور و ۱۷ شرکت فناور می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز سوم اردیبهشت‌ در نشست تشریح برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان را یکی از مردمی‌ترین نهادها دانست و گفت: در حال حاضر هیئت امنا در اماکن متبرکه به صورت رایگان حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را اجرا می‌کنند.
او موقوفه‌های شاخص در کشور را بالغ بر هزار مورد اعلام کرد و توضیح داد: این موقوفه‌ها از طریق امین مدیریت می‌شوند و تمام عملیات اجرایی و فرایندهای مالی موقوفات در سامانه جامع مدیریت موقفات و بقا متبرکه قابل مشاهده است.
عادل تصریح کرد: علاوه بر این دستگاه‌های نظارتی نیز بر تمامی فرایندهای سازمان اوقاف نظارت دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که سازمان اوقاف از شفاف‌ترین نهادهای کشور است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه این سازمان بر خود لازم می‌داند که عملکردش را نیز برای مردم تشریح کند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از سامانه‌های مختلف دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه را ارزیابی کنند.

تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر


او برگزاری نمایشگاه ویژه دستاوردهای سازمان اوقاف را در همین راستا دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی هتل ارم تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان هر روز از ساعت 9 تا 17می‌توانند از دستاوردهای نمایشگاه دیدن کنند. همچنین مراسم افتتاحیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی ریاست‌جمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

عادل درباره اهداف برگزاری نمایشگاه سازمان اوقاف گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه این است که مردم از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف آگاه شوند. به همین دلیل بخش‌های مختلفی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که شامل حدود 39 شرکت دانش‌بنیان شامل 22 شرکت نوآور و 17 شرکت فناور می‌شود.

او ادامه داد: درصدد هستیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و به مرحله تجاری‌سازی برسند. چنانکه بیش از 50 درصد سهام متعلق به شرکت‌های دانش‌بنیان است. تولیدات این شرکت‌ها در بخش‌های تجهیزات پزشکی، دامپروری، کشاورزی، صنایع آبزیان و غیره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه عمده تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه عرضه شده و برای کشور ارزآوری دارد، گفت: برای موقوفات سه فرآیند اصلی در نظر داریم که شامل حفظ عین موقوفه، بهره‌وری و عواید موقوفه و اجرای نیت واقفان است. لذا در زمان برگزاری نمایشگاه این سه فرآیند را مدنظر داریم.

اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند

عادل با بیان اینکه طرح‌ویژه‌های موضوع اجرای نیات واقفان و عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام در دستور کار نمایشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی سازمان، فعالیت‌های مرکز امور خیریه، فعالیت‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و غیره نیز در این نمایشگاه ارائه خواهد شد. همچنین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، مرکز چاپ و نشر اوقاف و برخی موقوفات شاخص کشور نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
او از برگزاری پنل‌های مختلف با موضوعات مختلف عمران صنعت و فناوری، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور، فناوری‌های نوین پزشکی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی و غیره در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی روزانه سفر مشهد مقدس برای هشت نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه به همراه یک‌ نفر از اعضای خانواده نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.
او یادآوری کرد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات نیز فعالیت‌های خود را در نمایشگاه ارائه خواهد کرد. در عین حال مدیران بقاع متبرکه شاخص در نمایشگاه حضور پیدا کرده و فعالیت‌های خود را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف