Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛همایون قنواتی رئیس جشنواره شعر سپید عربی امروز در حاشیه اولین مراسم شعرخوانی هفتمین جشنواره شعر سپید عربی برگزار شدگفت: این جشنواره فضایی پر از شعر و ادبیات ایجاد کرده و تأثیر متقابلی به لحاظ فرهنگی بین مردم ما و مردم دیگر کشورهای منطقه به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنواتی  افزود: این قرابت فرهنگی محصول تلاش سالیان درازی است که در جای‌جای ادبیات ما برای ایجاد صلح و دوستی صورت گرفته است و در شعر و ادبیات عربی خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از زندگی شاعران عربی برای کسب علم، دانش و معرفت در سرزمین‌های عراق، مصر، اردن و دیگر کشورها سپری‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند بابیان اینکه زبان عربی عامل جدایی ادبی بین ادبیات ما و ادبیات عربی نیست افزود: اختلافات زبانی، قومی و فیزیکی انسان‌ها نمی‌تواند مانعی برای نزدیکی فرهنگی باشد.

قنواتی شعر را زبان مشترکی بین قومیت‌های مختلف دانست و گفت: حضور این شاعران در منطقه آزاد اروند نشان‌دهنده یکپارچگی فرهنگی و ادبی بین ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند بابیان اینکه امیدواریم قرابت نخبگان فرهنگ و ادب سبب شود که دوستی و صلح گسترش بیشتری پیدا کند، افزود: برگزاری این جشنواره قدم بزرگی در فرهنگ شعر محسوب می‌شود.

وی گفت: این جشنواره سبب می‌شود تا تأثیر شعر علی‌الخصوص شعر سپید بر فرهنگ‌ها بیشتر شود و این بخش از ادبیات نمود بیشتری در جوامع پیدا کند. امیدواریم در این فضای پرتلاطم دنیای امروز شعر بتواند پیام‌آور صلح‌دوستی بین جوامع باشد.

انتهای پیام/د

جشنواره بین‌المللی شعر سپید عربی در آبادان برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ هفتمین اجلاس دو روزه مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با محوریت مشارکت‌های مردمی در بازآفرینی شهری و چالش‌های شهرسازی در بوشهر آغاز به‌کار کرد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: در ساختار قانون اساسی به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که کار مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبان اتفاق بیفتد.

مهدی عباسی با بیان این‌که شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، افزود: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و هم‌فکر و هم‌سو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، برای مردم پرثمر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این نشست گفت: شهرسازی و معماری در حرکت تاریخ، نشان از ابعاد مختلفی از درجه تمدن هر جغرافیا و منطقه زیستی دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در هر زیست‌بوم معماری و شهرسازی و بازآفرینی سازه‌های زیستی نشان از درجه دانش، هوشمندی، توان مهندسی و تشخیص قوی در عرصه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آن جامعه دارد.

او اضافه کرد: معماری، شهرسازی و بازآفرینی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است و نشان از درجه دانش مدیران و مردم آن منطقه دارد؛ بنابراین این همایش بسیار مهم است و می‌تواند در یک فرآیند دانش‌بنیان و فوق‌العاده جامع به بسیاری از چالش‌ها و مشکلاتی که در روند زندگی انسان ایجاد می‌شود پاسخ مثبت دهد و چالش را حل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان این‌که شهر‌ها پیچیدگی‌های درهم‌تنیده خود را دارند، گفت: بافت‌های قدیمی در زمان‌های خود الگو‌های تمدن آن دوره بوده‌اند؛ اما اینک با فرسودگی آنها و تغییر فرهنگ‌ها و شکل زیست جمعی، کاربرد آن بافت‌ها انتظارات جامعه امروز را برآورده نمی‌کند.

محمدهادی رستمیان افزود: امیدواریم این نشست‌ها الگوی مناسب اقلیم هر منطقه با رویکرد مسئله‌محوری و تطابق‌پذیری فراهم شود تا شهر‌ها و بافت‌های شهر‌ها سرزنده و پرنشاط باشند و امکان دست‌یابی مردم به همه خدمات زیربنایی و روبنایی در آنها فراهم باشد.
در پایان این آیین از شورا‌های برتر استان بوشهر تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر