Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:آیت الله هاشمی رفسنجانی با برخورداری از عقلانیت، دانش و فقاهت راه امام راحل را خوب شناخت و در این راه با قدرت حضور یافتند.
وی گفت: ایشان پس از رحلت امام خمینی(ره) در خدمت رهبری و در ارتقا و اعتلا و تقویت نظام اسلامی حضور موثری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدرسه عالی شهید مطهری با حضور رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی (ره)در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال 1360 تا 1388 شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال 1386 تا 1389 خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه 19 دی 1395 در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت.
در 21 دی 1395، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگاران: معصومه جوان معبودی و امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/7247/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیرویچ عضو و رئیس شورای ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با دنیس بچیروویچ عضو مسلمان و رئیس دوره‌ای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در محل ساختمان ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا بچیروویچ ضمن ابراز خشنودی از این دیدار به سفیر کشورمان خوش آمد گفت و آرزو کرد در مدت ماموریت وی روابط دوکشور بیش از پیش توسعه یابد.
وی گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ به مردم بوسنی و هرزگوین همواره در خاطره مردم این کشور به نیکی ماندگار است. سپس ضمن ارائه توضیحاتی در باره نسل کشی در سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ خواستار حمایت کشور‌های اسلامی از قطعنامه محکومیت نسل کشی که در مجمع عمومی سازمان ملل در معرض رای گیری قرار خواهد گرفت، شد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از حاکمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز در بوسنی و هرزگوین است و خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور شد. در پایان سفیر کشورمان چند کتاب ترجمه شده به زبان بوسنیایی از جمله دیوان حافظ و الهی نامه عطار نیشابوری را به رییس جمهور بوسنی و هرزگوین هدیه کرد.
دنیس بچیروویچ نیز کتاب خود را به سفیرمان هدیه داد. او در ابتدای کتاب نوشت: تقدیم به سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ابوذر ابراهیمی ترکمان به نشانه توجه و احترام.

دیگر خبرها

  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی