Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: وضعیت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در سال آینده بهتر از امسال است.

به گزارش فارس، سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه در نشست ارتقای پنج دانشگاه برتر در وزارت علوم گفت: در5 برنامه قبلی و پس از انقلاب جایگاه انسان سازمان یافته مغفول مانده است، انسان سازمان‌یافته با آموزش به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای صنعتی که رشد متوسط بیش از 3 درصد دارند بیشتر با آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و ما هنوز نمی‌دانیم که هزینه‌کرد برای آموزش و پژوهش هزینه نیست بلکه منفعت است.

نمکی گفت: ما هنوز طبیبی برای جایگاه مناسب نظام ارائه خدمت تربیت نمی‌کنیم، کارخانه تراکتورسازی راه‌اندازی می‌کنیم ولی ماشین‌های پرکاربرد ما پژو و پراید است یعنی نیروی که تربیت می‌کنیم متناسب با نیاز نیست.

وی با بیان اینکه 40 درصد از بیکاران ما تحصیلات مقطع کارشناسی به بالا دارند، گفت: جزیره‌هایی که هیچ‌گاه همدیگر را حمایت نمی‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: 2.2 درصد داوری وارداتی معادل 38 درصد از کل داروهای ما را می‌بلعد آنگاه پایان‌‌نامه‌های ما در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و کاربردی نیست.

نمکی با بیان مژده‌ای برای رؤسای دانشگاه‌ها گفت: برای سال 97 با وجود تمام تنگناها سعی کردیم 15 تا 18 درصد افزایش بودجه آموزشی یا پژوهشی داشته باشیم و دستیابی سهم پژوهش به تولید ناخالص داخلی را هم یک درصد پیش‌بینی کردیم.

وی اضافه کرد: از 3 درصد توازن منطقه‌ای که بخش آموزش و پژوهش بهره‌ نمی‌برد سهم قابل توجهی از 12 هزار میلیارد برآورد شده را به دانشگاه اختصاص دادیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به همراهی نمایندگان مجلس گفت: سال آینده سال بسیار بهتری برای بخش پژوهش و آموزش کشور خواهیم داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد

قدس به نقل از ایرنا، داوود منظور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان برنامه جلسات هماهنگی بودجه را با همه دستگاه ها آغاز کرده است، اظهار داشت: سهم همه دستگاه ها اعم از خدماتی و زیربنایی در تحقق این رشد را مشخص می کنیم و برنامه جدید تهیه و به رئیس جمهور تقدیم می شود.

وی افزود: آنچه به عنوان قانون بودجه امسال ابلاغ شده نظرات دولت را به صورت حداکثری تأمین کرده و امروز آیین نامه اجرایی مهم قانون بودجه یعنی حقوق و دستمزد کارکنان دولت تصویب شد . قانون بودجه امسال فاقد کسری و قابل تأمین است؛ کسری بودجه پنهان در قانون بودجه ۱۴۰۳ عملا وجود ندارد.

ثبت سفارش واردات خودرو در حال انجام است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تأمین ارز واردات خودرو نیز گفت: بعضا ممکن است من در یک محفل کارشناسی نظر خود را بگویم اما دولت موظف به اجرای قانون است ثبت سفارش واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت در حال انجام است و وزارت صمت میزان ثبت سفارش ها را اعلام می کند.

منظور ادامه داد: امروز فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه گزارشی درباره تأمین ارز طی سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد که بر اساس این گزارش میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای نسبت به ۱۴۰۱ داشته و بیشترین میزان تخصیص ارز درباره خودرو و قطعات آن بوده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ را به خوبی به لحاظ بودجه و تأمین مالی پشت سر گذاشتیم و در این رابطه ۲۱۰۰ همت منابع دولت تجهیز شد که رشد ۴۰ درصدی نسبت به ۱۴۰۱ داشت بنابراین شاهد تحول در حوزه تأمین منابع مالی دولت بودیم.

وی یادآورشد: ۱۶۲۰ همت تأمین اعتبارت جاری و ۳۰۳ همت بودجه عمرانی بود که هر دو نسبت به سال قبل از آن رشد داشته اند و سهم درآمدهای پایدار دولت و رشد آن بیش از سایر منابع بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: ۵۷ درصد رشد در درآمدهای دولت داشتیم و سهم فروش نفت و املاک ۱۷ درصد بود لذا دولت به سمت تأمین منابع مالی پایدار غیر تورمی و با تأکید بر درآمدهای مولد در کشور می رود.

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود