Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@06:22:07 GMT

اعزام ۲یدک‌کش ژاپنی به محل حادثه نفتکش

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۴۷۸۰۷

هادی حق‌شناس با حضور در استودیوی شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت و شرایط اطفا حریق نفت‌کش ایرانی در ‌آبهای چین اظهار داشت: عملیات اطفاء حریق، از سوی یدک کش‌های آتش‌خواری که از سوی بندر شانگهای و مرکز تجسس-نجات چین در چند روز گذشته به کار گرفته در حال انجام است.به گزارش بلاغ، معاون امور دریایی سازمان بنادر از حضور دو یدک کش ژاپنی برای کمک به عملیات اطفا حریق نفتکش ایرانی در آب‌های چین خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حق‌شناس با حضور در استودیوی شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت و شرایط اطفا حریق نفت‌کش ایرانی در ‌آبهای چین اظهار داشت: عملیات اطفاء حریق، از سوی یدک کش‌های آتش‌خواری که از سوی بندر شانگهای و مرکز تجسس-نجات چین در چند روز گذشته به کار گرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای اطفاء سریعتر حریق از مراکز تجسس و نجات کشورهای اطراف درخواست کمک کردیم، تا با همکاری مرکز تجسس نجات چین بتوانند سریعتر عمل کنند، گفت: در حال حاضر یک یدک کش از ژاپن، در منطقه حادثه حضور دارد و یک یدک کش دیگر تا ساعاتی دیگر به منطقه خواهد رسید.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تعداد یدک‌کش‌های اطراف نفت‌کش به نظر می‌رسد کافی است؛ اما محدودیت‌های دیگری از جمله انجام عملیات اطفاءحریق صرفاً در طول روز طی چهار روز گذشته وجود داشته است که سازمان بنادر و دریانوردی، خواستار انجام عملیات در شب‌هنگام نیز شده است.

حق‌شناس از کاهش حریق خبر داد و گفت: اما مشکل این است که ۱۱۵ هزار تن مواد نفتی با درجه اشتعال بین بنزین و گاز، در نفت‌کش وجود داشته و به همین خاطر در مراحل اطفاء حریق طی روزهای گذشته، هر بار با انفجارهایی روبرو می‌شویم که مجدداً کار از نو انجام شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر حضور تیم تجسس–نجات در منطقه، هیاتی از سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفت‌کش، ‌سفیر ایران در بندر شانگهای حضور دارند؛ اما تا زمانی که اطفاء حریق انجام نشود، به‌طور طبیعی ورود به کشتی اقدام پر ریسکی است و قابل انجام نخواهد بود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مشکلات اعزام تکاورهای ایرانی در شب گذشته به منطقه اطفاء حریق نفت‌کش، گفت: تشریفات قانونی تیم تجسس –نجات که قرار بود از ایران اعزام شود، کمی به طول انجامید و وزارت امور خارجه در حال تلاش برای رفع مشکلات و اعزام تیم تجسس-نجات به محل حادثه است.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای ایرانی‌ در تیم تجسس-نجات چین حضور دارند و به‌طور طبیعی در صورت پایان اطفاء حریق وارد عمل خواهند شد.

حق‌شناس اظهار امیدواری کرد: عملیات اطفای حریق طی روزهای آینده به اتمام برسد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود نسبتاً شدید در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیرو‌های آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • خودرو پژو در جیرفت طعمه حریق شد
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی