Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@13:33:24 GMT

نمایشگاه خوشنویسی نقش خیال در رشت + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۴۸۰۳۶

نمایشگاه خوشنویسی نقش خیال در رشت + فیلم

‍‍‍‍‍‍

نمایشگاه آثار خوشنویسی رامین باغچه سرایی در نگارخانه مارلیک رشت برپا شد. ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، چهاردهمین نمایشگاه خوشنویسی "نقش خیال" رامین باغچه سرایی در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) در رشت برپا شد.

در این نمایشگاه 40 اثر خوشنویسی با خط شکسته نستعلیق از این هنرمند گیلانی اهل آستارا به نمایش عموم گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گردش عارفانه بر مدار خط و گردش قلم ، با اشعار حافظ و مولانا ، ساعتی شیوایی سخن شاعران کهن را نظاره گر بودیم و در باغ شعر و غزل قدم گذاشتیم.

آیات قرآن کریم در این آثار می‌درخشد و دریچه‌ای به‌سوی باغ ملکوت را بر روی بینندگان می‌گشاید تا با تفکر بر کلام الهی، دقایقی ساحت اندیشه را منزه سازند و طراوت بخشند.

رامین باغچه سرایی از هنرمندان خوشنویس و گرافیست گیلانی است که عضو انجمن خوشنویسان ایران بوده و با نظر شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، مدرک فوق ممتاز خوشنویسی را کسب کرده است.

این هنرمند در زمینه‌های خوشنویسی، مینیاتور، تذهیب، تشعیر، سیاه قلم، گرافیک، طراحی و سیاه قلم هم فعالیت می‌کند و آثارش در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی به نمایش گذاشته شده است.

با دوربین تسنیم به سراغ این هنرمند می‌رویم و با وی به گفت‌وگو می‌نشینیم.

رامین باغچه سرایی با تشریح فعالیت‌های خود اظهار داشت: عمده فعالیت من در خوشنویسی خط شکسته نستعلیق است و از محضر اساتیدی چون یدالله کابلی بهره برده و هم اکنون نیز در محضر استاد محمد حیدری تلمذ می‌کنم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی آشنایی بیشتر و تشویق مردم هنر دوست گیلان به این هنر قدسی است گفت: خوشنویسی از هنرهای سخت و دیربازده است و نیاز است برای ماندگاری علاقه مندان به این هنر تشویق‌هایی در نظر گرفته شود.

باغچه سرایی با تاکید بر اینکه دوستداران هنر خوشنویسی این هنر را پیگیری کنند افزود: با برخورد مناسب اساتید این هنر عرفانی جذب در آن افزایش می‌یابد و تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان به آموزش و یادگیری خوشنویسی همت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت هنر در گیلان نیاز است مسئولان استان همچون سایر استان‌ها قوی‌تر عمل کنند و قدم بردارند، خاطرنشان کرد: از مسئولان خواستاریم برای هنر به‌ویژه هنر اصیل خوشنویسی بیشتر ارزش قائل شوند و اساتید این رشته را در ارائه آثارشان حمایت کنند.

باغچه سرایی با بیان اینکه خوشنویسی باید از دوران ابتدایی و از پایه آموزش داده شود گفت: اینکه دانش آموزان در سال‌های پایانی تحصیل خود هنوز خط خوشی ندارند این یک ضعف محسوب می‌شود و باید در سیستم آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد.

گزارش از سارا ناصری

انتهای پیام/

نمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی "نقش خیال" در رشت + فیلمنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشتنمایشگاه خوشنویسی در خاتم الانبیاء رشت R7877/P1336/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال رئالی‌ها راحت: مصدومیت ستاره تیم جدی نیست

به گزارش "ورزش سه"، ادواردو کاماوینگا یکی از دو بازیکنی بود که در جریان پیروزی ۳-۲ فرانسه مقابل شیلی در بازی شب گذشته، به دلیل مصدومیت مجبور به تعویض شد.

طبق اعلام منابع نزدیک به تیم ملی، هافبک رئال مادرید دچار مصدومیت از ناحیه مچ پا شده بود.

علیرغم پیروزی در آخرین دیدار قبل از یورو ۲۰۲۴، دیشب شبی پرهزینه برای تیم دیدیه دشان بود. جاناتان کلاوس ۳۱ ساله هم در دقیقه ۱۱ به دلیل پارگی همسترینگ از زمین خارج شد. انتظار می‌رود مدافع المپیک مارسی چند هفته از میادین دور باشد.

دشان قبل از پایان نیمه اول مجبور به انجام یک تعویض اجباری دیگر هم شد. در دقیقه ۴۴ کاماوینگا از بازی خارج شد و از همان ابتدا نگرانی هواداران و اعضای باشگاه رئال مادرید هم شروع شد زیرا آنان پس از فیفا دی دیدارهای مهمی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا خواهند داشت اما دقایقی پیش رلوو و مارکا اخباری را منتشر کردند که خیال رئالی‌ها را تا حدودی راحت می‌کند.

بر اساس اخبار مصدومیت کاماوینگا فقط یک پیچ‌خوردگی و رگ به رگ شدن کوچک و جزئی است و او با کمی استراحت می‌تواند در بازی بعدی رئال مقابل اتلتیک بیلبائو حاضر باشد.

دیگر خبرها

  • عاشق بدشگون ونکی‌ها و قصه باغچه‌بیدی
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • خیال آنچلوتی راحت شد: قرارداد ستاره رئال تمدید می‌شود
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • خیال رئالی‌ها راحت: مصدومیت ستاره تیم جدی نیست
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است
  • بنای تاریخی کاخ موزه باغچه جوق ماکو پذیرای گردشگران