Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی، مدیریت 258 میلیون مهاجر را یکی از آزمون های مبرم و بزرگ دوران کنونی در زمینه همکاری بین المللی دانست.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در گزارش آنتونیو گوترش که روز پنجشنبه با عنوان «مهاجرت را برای همه کارآمد سازید» و به منظور کمک به فرایند توسعه «پیمان جهانی برای مهاجرت ایمن، قانونمند و منظم» به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، آمده است: مهاجرت واقعیتی در حال گسترش در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی می افزاید: زمان برای مذاکره دربار ه لزوم همکاری در این مورد گذشته و مدیریت مهاجرت یکی از ازمون های مبرم و بزرگ ما در زمینه های همکاری بین المللی است.
این گزارش دیدگاه دبیرکل را از همکاری سازنده بین المللی، و ارزیابی مدیریت بهتر مهاجرت برای بهره مندی همگان یعنی خود مهاجران، جوامع میزبان و جوامع مبدا آنان، ارائه می دهد.
آنتونیو گوترش در این گزارش تاکید می کند: مهاجرت موتور رشد اقتصادی، ابتکار و توسعه پایدار است.
وی ادامه می دهد: با وجود چالش های موجود، مهاجرت از نظر اقتصادی و اجتماعی هم برای مهاجران و هم جوامع میزبان سودمند است. پیمان جهانی برای کشورهای عضو ملل متحد فرصتی به منظور به حداکثر رساندن این منافع در حل چالش های مهاجرت ارائه می دهد.
آنتونیو گوترش می افزاید: تقریبا 258 میلیون به عبارتی 4 / 3 درصد از جمعیت جهان مهاجر بین المللی هستند که انتظار می رود این میزان افزایش یابد. در حالیکه اکثریت مهاجران بین کشورها به گونه ای ایمن، قانونمند و منظم در حال جابه جایی هستند، اقلیت قابل توجهی از آنان با خطر تهدید مرگ روبه رو هستند.
دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید می کند: حدود 6 میلیون مهاجر در دام کار اجباری افتاده اند و میزان بزرگ جا به جایی مهاجران و پناهندگان در مناطقی شامل «ساحل» و «آسیای جنوب شرقی» موجب ایجاد بحران عمده انسانی شده است.
این گزارش «پیمان جهانی» را فرا می خواند تا خط مشی ویژه ای برای حل این مشکل ارائه دهد.
این گزارش به مسئله منافع اقتصادی مهاجرت نیز اشاره دارد. مهاجران 85 درصد درآمد خود را در کشور میزبان هزینه کرده و 15 درصد باقی را به کشور مبدا ارسال می کند، در 2017 مهاجران به تنهایی تقریبا 600 میلیارد دلار به کشور های خود پول حواله کردند که سه برابرمیزان همه کمک های توسعه ای است.
همچنین دراین گزارش تصریح شده است: زنان که 48 درصد همه مهاجران را در جهان تشکیل می دهند بخش بیشتری از درآمد خود را نسبت به مردان به کشورهای مبدا ارسال کردند ولی در عین حال با سیاست های محدود کننده کاری و سنت های استخدامی بیشتری نسبت به مردان روبه رو هستند که موجب محدویت درآمد اقتصادی و کمک اجتماعی آنان می گردد.
این گزارش از کشورهای عضو خواسته می شود برابری جنسیتی همچنین اشتغال زنان و دختران را به عنوان عامل اصلی «پیمان جهانی» ترویج کنند.
اجتمام ** 2181 ** تنظیم: ناهید حاجی خانی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که خودروی حاییم بیتون وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی واژگون شده و پدر او در این حادثه به شدت آسیب دیده است.

روز جمعه نیز خودروی ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در شهر رمله واژگون شد و او برای مداوا به بیمارستان هداسا عین کارم در قدس انتقال داده شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی استخوان دنده بن گویر در این سانحه شکسته شده و او باید یک شب دیگر در بیمارستان بستری بماند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • عملیات ضدصهیونیستی در شهر رمله
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها