Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه کمیسیون ماده ۷ حفظ و گسترش فضای سبز در پیشگیری از تخریب فضای سبز در مواجهه با ساخت و سازهای شهری، تاکید شد عوارضی که از قطع اشجار حاصل می شود باید صرف تملک باغات شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اولین جلسه کمیسیون ماده 7قانون حفظ و گسترش فضای سبز در پیشگیری از تخریب فضای سبز در مواجهه با ساخت و سازهای شهری با حضور زهراصدراعظم نوری،مجتبی یزدانی ،محمدعلی مختاری ،نمایندگان شورای شهر و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مناطق ٢٢گانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهراصدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری و نماینده شورادر کمیسیون که ریاست جلسه را بر عهده دارد با اشاره به شروع مجدد فعالیت کمیسیون ماده 7، گفت: وجود نمایندگانی از شورای شهر و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر در این کمیسیون نشان‌‌گر اهمیت موضوع در مدیریت‌شهری است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های کمیسیون ماده 7در مناطق باید جدی گرفته ‌شود، تاکید کرد: شهرداران مناطق باید در جلسات کمیسیون که هر هفته در یک منطقه برگزار می‌شود به عنوان عضو حضور یابند و اگر شرکت نمی کنند باید نماینده ای همسان با ان جایگاه در جلسات شرکت کند. کمیسیون ماده ۷اهمیت بالایی دارد و در مناطق باید جدی گرفته شود.  

نوری اضافه کرد: به منظور رعایت حقوق مردم و حقوق شهر باید رسیدگی به پرونده‌ها در مناطق با سرعت انجام شود و کار مردم روی زمین نماند. هر مسوولی که پرونده زیادی در دست دارد باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد.

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وظیفه شورا تشخیص باغ بودن یا نبودن یک محل است و تعیین جریمه  قطع و خشک شدن درختان در کمیسیون ماده ٧ انجام می شود بنابر این باید از رفت و برگشت پرونده ها به شورا که باعث مفسده هایی می‌شود جلوگیری کرد.

نوری ادامه داد: عوارضی که از قطع اشجار  حاصل می شود باید صرف توسعه و گسترش فضای سبز و تملک باغات شده و به هیچ عنوان نباید در جای دیگری هزینه شود.

نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت تاکید کرد که نباید برای تهیه گزارش از املاک صرفا به گزارش دفاتر خدمات الکترونیک و نواحی اکتفا کرد بلکه باید اعضا یا دبیر کمیسیون مستقلا نظارت و بازدید کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد

روابط عمومی شرکت گاز گلستان گفت: انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد و به علت سرقت ماده بودار کننده گاز شهری است.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستا‌های قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهر‌های مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به  اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد