Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - 'نایجل فاراژ' رهبر پیشین حزب دست راستی یوکیپ و از طرفداران سرسخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا طی اظهارات غیرمنتظره‌ای، از برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، فاراژ روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی 5 انگلیس ابراز اطمینان کرد که نتیجه همه‌پرسی مجدد برگزیت مشابه نتیجه همه‌پرسی ژوئن سال 2016 خواهد بود و اکثر مردم این کشور دوباره به خروج از اتحادیه اروپا رأی خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: عقیده من در رابطه با این تحولات (برگزیت) درحال تغییر است. واقعیت این است که افرادی همچون نیک کلگ (رهبر پیشین حزب لیبرال دمکرات)، تونی بلر (نخست‌وزیر پیشین انگلیس) و لرد آدونیس هرگز تسلیم نخواهند شد و دائماً در جریان خروج از اتحادیه اروپا می‌نالند. پس شاید، فقط شاید، من به این نتیجه برسم که بایستی دوباره در رابطه با عضویت در اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار کنیم.
فاراژ افزود: به نظر من اگر همه‌پرسی مجدد برگزار شود، بحث‌های حاشیه برای همیشه خاتمه پیدا خواهد کرد. چون به نظر من درصد افرادی که در همه‌پرسی مجدد برگزیت به خروج از اتحادیه اروپا رأی خواهند داد، به‌ مراتب بیشتر از دفعه قبل خواهد بود.
در جریان همه‌پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه ) سال 2016 میلادی، 51.9 درصد مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آن‌ها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
این حادثه که نقطه عطفی در تاریخ معاصر سیاسی انگلیس به شمار می‌رود، تظاهرات‌ اعتراضی متعددی را در انگلیس در پی داشت و مخالفان برگزیت بر لزوم بازنگری دولت نسبت به خروج از اتحادیه اروپا تأکید داشتند. چندی بعد، طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا توماری را خطاب به نمایندگان مجلس امضاء کرده و خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت شدند.
در این تومار که از مرز 4 میلیون امضاء کننده گذشت، از دولت انگلیس درخواست شد تا ازآنجاکه در همه‌پرسی 23 ژوئن، کمتر از 75درصد رأی‌دهندگان شرکت کرده‌اند و هیچ‌یک از گزینه‌های ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن بیشتر از 60 درصد رأی نیاورده است، باید همه‌پرسی دوباره‌ای برگزار شود.
بااین‌حال دولت انگلیس این تقاضا را خواسته‌ای غیر دمکراتیک توصیف و با آن مخالفت کرد.
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در ماه مارس سال گذشته طی نامه‌ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا، تمایل کشورش را برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد و به دنبال آن اولین دور مذاکرات برگزیت از ماه ژوئن گذشته کلید خورد.
در این مدت اکثر اندیشکده ها و مؤسسات تحقیقات بین‌المللی نسبت به پیامدهای منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده و بر لزوم تجدیدنظر دولت این کشور، پیش از خروج رسمی از اتحادیه اروپا تأکیددارند.
بااین‌حال طرفداران برگزیت بیم آن دارند که با توجه به نوسانات ارزش پوند و افزایش نرخ تورم طی یک سال و نیم گذشته، اکثر مردم انگلیس این بار به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دهند.
بر اساس اعلام وزارت برگزیت انگلیس، این کشور به‌طور رسمی رأس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.
شبک**اروپام ** هـ ن **1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • جزئیات برگزاری مجدد کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
  • تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول آزمون سراسری ویژه داوطلبان سیل‌زده شهرستان زیركوه
  • اتفاق غیرمنتظره: انتقاد تند آنچلوتی از بایرن مونیخ!
  • «زنبورها» فینالیست غیرمنتظره این فصل لیگ قهرمانان اروپا
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ