Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@02:13:52 GMT

شلوغی های اخیر هیچ ربطی به مردم نداشت!

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۴۹۳۷۷

شلوغی های اخیر هیچ ربطی به مردم نداشت!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در مسجد امام حسن عسگری (ع) با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و با بیان اینکه آن روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا به امروز دشمنان یک لحظه از توطئه علیه انقلاب اسلامی دست نکشیدند، اظهار داشت: از جنگ تحمیلی تا تحریم اقتصادی تا ترورهای داخلی تا کودتای نافرجام و صدها نقشه­‌ها و نیرنگ­های دیگری که به کار گرفتند و سعی کردند از آن طریق ملت ایران را، این نعمت را از آن­ها سلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی ادامه داد: فتنه سال 88 یکی از نمونه­‌های بارز آن توطئه بود و جالب اینجاست از آن روزی که انقلاب پیروز شد این­ها به هر توطئه­ای دست زدند با شکست مواجه شدند، سرشان به سنگ خورد، سیلی محکمی از ملت ایران خوردند اما هرگز دست از توطئه نکشیدند چراکه برای آن­ها جنبه مرگ و حیات است. اگر در مقابل انقلاب اسلامی کوتاه بیایند این انقلاب دیری نخواهد پایید که این­ها را در سراسر جهان به چالش خواهد کشید و ذلیلشان خواهد کرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: کارشناسان توافق نظر دارند که آینده جهان از آن اسلام است لذا توطئه‌های بسیاری انجام می‌دهند که نگذارند این انقلاب ریشه بدَواند و جهانی بشود و پرچم انقلاب اسلامی بر بام جهان به احتزاز در بیاید.

وی افزود: یکی از توطئه­‌ها همین مسئله­‌ای بود که هفته پیش اتفاق افتاد و از 7 دی شروع شد؛ نخستین سوالی که مطرح می­‌شود این است که چه دلیلی هست که آن حرکت، حرکت توطئه آمیز بود و حرکت شیطانی بود و دست استعمار پشت آن جریان بود؟ ممکن است گفته شود مردم ناراحت هستند، ناراضی هستند، گرانی، تورّم، مشکلات اقتصادی، وجود دارد اما باید دید چه نشانه­‌ای بوده که این حرکت، حرکت مردمی نبود؟

روحانی بر همین اساس تأکید کرد: حرکت مردمی حرکت کوچک و جزئی نیست، حرکت مردمی یک حرکت گسترده است. اینطور نیست که چند نفر از مردم فقط مشکل داشته باشند. اگر مشکل اقتصادی در این کشور هست، مشکل گرانی و تورم و تهی دستی در این کشور هست برای همه هست. برای چند نفر نیست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقتی مردم مشکلات دارند از دو حال خارج نیست، یا متشرّع و متعهد هستند و یا آدم­های بی پروا و به قول معروف لاابالی هستند؛ اگر متشرع باشند طبق مقررات قانونی حرکت می­‌کنند و اگر هم خدای نخواسته بی‌پروا باشند، سعی می­کنند آنچه را که می‌خواهند به هر قیمتی دست بیاورند.

«اگر واقعا بر مبنای انسانیت، بر مبنای مشکلات اقتصادی بپاخاسته بودند خب باید دنبال این باشند که مشکلاتشان را حل کنند؛ اما در این حرکت اینگونه نبود و بنابراین انگیزه اقتصادی نداشتند، از طرف دیگر ما شاهد یک حرکت غیر انسانی و وحشیانه بودیم، کسانی که بر اثر مشکلات مالی، مشکلات اقتصادی، فشار گرانی و بیکاری به حرکت در آمده‌­اند به هم نوعانشان ضربه نمی­‌زنند و مردم را نمی­‌کشند؛ حرکت، حرکت تقریبا داعشی بود.»

وی تصریح کرد: ؛ این که در یک حرکت مردمی، مردم به کشورشان پایبندند. ایرانی، ایرانی است. پرچم کشورش را آتش نمی­زند. به مقدسات دینی توهین نمی­کند. این­ها نشانه این است که کاملا این حرکت هیچ ربطی به مردم نداشت. ممکن است در آغاز این مردم بودند که عده­ای به عنوان اعتراض آمدند اما به محض این که افراد شیّاد، اراذل و اوباش به صحنه آمدند آن مردمی که خواسته اقتصادی داشتند، مشکل مالی داشتند خودشان را کنار کشیدند و دیگر در صحنه نماندند. دریافتند که این جریان یک جریان غیر عادی است و از این جهت سعی کردند که وارد این مساله نشوند و از آن به بعد این مردم نبودند.

روحانی گفت: نشانه چهارم از این که این حرکت مردمی نبود- کاملا نشان دهنده یک تشکیلات بود، به محض این که صدا در مشهد بلند شد در قم هم بلند شد، در بعضی از شهرهای کوچک هم بلند شد. یعنی کاملا یک برنامه­ای بود به صورت تشکیلاتی که هم در شهر باشد، هم در شهرستان باشد، هم شهرهای بزرگ باشد، هم شهرهای کوچک باشد که اینطور جلوه کند که این کشور و ملت یکپارچه بپاخاسته است . این تشکیلات یک تشکیلاتی نبود که به صورت خودجوش به وجود آمده باشد. کاملا نشان می­داد که تشکیلاتی به همراه دارد، اتاق فکری دارد و از جای دیگر الهام می­گیرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی معتقد است: دلیل دیگر بر این که این حرکت یک حرکت کاملا شیطانی و غیر مردمی بود این که بلافاصله به محض این که این سروصدا بلند شد تمام رسانه­‌های غربی، تمام رادیوهای بیگانه و فضای عمومی غرب به حمایت این­ها برخاست قاعدتا اگر حرکت خودجوش و مردمی بود اول باید فکر می­‌کردند کی هستند، چی هستند، چه می­‌خواهند بعد به صحنه بیایند. می­‌بینیم بلافاصله شروع به حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه‌ای که آنها دنبال می‌کردند این بود که در وهله اول بتوانند امنیت را از این کشورسلب کنند. امروز ملت ایران افتخار می‌کند که در کشورش امنیت است؛ دیگر اینکه می‌خواستند ایران را مانند سوریه دچار تجزیه کنند. خطر تجزیه در ایران برای آنها از همه چیز مهم تر است که بتوانند این کشور را با این حرکت و آشوب و بلوا به تجزیه بکشند.

روحانی با اشاره به عامل شکست این جریان گفت: علی رغم اینکه این همه مشکلات در کشور مانند گرانی، تورم، بیکاری وجود دارد اما اینها شکست خوردند چراکه علت اصلی این است که این ملت یک ملت شرافتمندی است که کرامت و شخصیت دارد.
 

فارس

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت