Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصوره کرمی، همسرشهید مسعود علیمحمدی، نخستین دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت همسر گفت: ماحصل زندگی‌ام با مسعود، دو فرزند به ‌نام‌های ایمان والهام است که به هنگام شهادت پدرشان، دخترم 19 ساله و پسرم 25 ساله بود. فرزندانم پس از شهادت پدرشان ازدواج کردند و هرکدام‌شان یک فرزند دارند؛ یعنی دو نوه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دقیقا هشت سال پیش بود که مثل همیشه مسعود را اوایل صبح بدرقه کردم؛ او آماده رفتن به دانشگاه بود. ساعت دقیقا هفت و سی دقیقه بود که مسعود ظرف غذا را از من گرفت و از خانه بیرون رفت. برای بار سوم از من خداحافظی کرد و وقتی در کوچه به رویم بسته شد، بمب منفجر شد.

همسرشهید علیمحمدی تصریح کرد: منزل ما نزدیک پل رومی و حوالی شریعتی است درحالی که در آن زمان رسانه‌ها به اشتباه عنوان کردند، منزل ما قیطریه است. شدت بمب آنقدر زیاد بود که کارمندان بانک پاسارگاد واقع در تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، متوجه صدا شده بودند. به علت شدت انفجار بمب، شیشه‌های همسایه‌ها شکسته بود و حتی همسایه‌ها می‌گفتند که لوسترها پایین آمد و کتری از روی گاز پرت شده بود. همچنین از شدت انفجار، آسانسور یکی از همسایگان دچار مشکل شد و تا مدت‌‌ها نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: صدای بمب آنقدر عظیم و وحشتناک بود که با گذشت هشت سال از آن فاجعه، من وفرزندانم با بازشدن در و به هم خوردن صدایی هرچند کوچک، حال‌مان بد می‌شود. وقتی در اتاق را باز می‌کنم انگار چیزی روی صورتم منفجر می‌شود؛ چراکه آن موقع وقتی درب را بستم، بمب منفجر شد و حس انفجار بمب را همچنان احساس می‌کنم.

کرمی اظهار کرد: به هنگام فاجعه دخترم خانه بود اما پسرم بیرون از خانه و هنوز سه کوچه پایین‌تر از منزل را رفته بود که با شنیدن صدای انفجار نگران می‌شود و به خانه زنگ می‌زند و زمانی که کسی پاسخگویش نبود، شماره پدرش را می‌گیرد باز هم بی‌جواب می‌ماند. دلش به شور می‌افتد و سریع برمی‌گردد. وقتی به سرکوچه می‌رسد، وسط کوچه را می‌بیند که ماشین پدرش وسط است و فکر می‌کند که پدرش تصادف کرده است اما وقتی جلوتر می‌آید و متوجه فاجعه می‌شود. همان لحظه همه‌مان متوجه شدیم که دیگر مسعودی وجود ندارد و دیگر پدری نیست و پناهی دیگر برای من و بچه هایم نمانده است.

وی بیان کرد: پس از هشت سال شرایط بسیار سخت شده است مردم با نظرتنگی و زخم وزبان‌های‌شان برای‌مان مشکلات را بیشتر می‌کنند. یک نفر به من گفت که همسرت شهید شده است و خانه‌ای در قیطریه به شما داده‌اند درحالی که من در خانه ورثه‌ای پدرشوهرم زندگی می‌کنم این حرف‌ها بسیار آزاردهنده است. همه خانواده شهدا با زخم زبان‌های برخی از مردم در عذاب هستند. شهدا برای مادیات شهید نشدند آنها هدف خاصی را دنبال می‌کردند که در راه این هدف، کشته شدند. وقتی مردم اینگونه صحبت می‌کنند یعنی زحمات شهدا را نادیده می‌گیرند و ای کاش این موضوع فرهنگسازی شود که نگاه مان به زندگی دیگران نباشد و از روی ظاهر آدم‌ها قضاوت نکنیم، ما اگر بتوانیم فرهنگ را در کشورمان راه بندازیم، کار بزرگی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: با بسیاری از خانواده‌های شهدا در ارتباطم و وضعیت آنها بدتر از من است. مردم متوجه نیستند، عزیزی جانش را برای مملکت داده و تنها یک قاب عکس از او باقی مانده است. چقدر ما خانواده شهدا باید حرف، توهین، تهمت بشنویم و چقدر پشت‌مان غیبت می‌کنند.

کرمی اظهار کرد: بنیاد شهید در حد خودش ما را هم مثل همه خانواده شهدای دیگر تأمین می‌کند. تعداد شهدا در کشورمان بسیار است و بنیاد بودجه‌اش است. توقعی از بنیاد شهید ندارم و توقع من مردم است تا دیگران را قضاوت نکنند؛ نباید اینگونه فکر کنند که خانواده شهدا به اصطلاح در حال «بردن و خوردن هستند و سرآنها بی‌کلاه مانده است.»

وی بیان کرد: گاهی دخترم می‌گوید که ای کاش پدرشهید نمی‌شد و دختر شهید نبود تا حداقل مردم اینگونه با ما رفتار نمی‌کردند و اگر پدرم بود رفاه ما بیش از اینها بود.

گفتگو از زینب رازدشت

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره استان هرات افغانستان، هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر