Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:58:12 GMT

شگفتی نرگس‌زارهای بهبهان در زمستان برای گردشگران + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۰۴۴۷

شگفتی نرگس‌زارهای بهبهان در زمستان برای گردشگران + فیلم

‍‍‍‍‍‍

نرگس‌زارهای بهبهان به هنگام فصل گل‌دهی منظره‌ای خارق‌العاده با ترکیب رنگ زرد و سفید ایجاد و چشم هر بیننده‌ای را تا لحظات طولانی به خود خیره می‌کنند و آدمی چنان مجذوب زیبایی‌های خداوندی می‌شود که برای دقایقی خود را به فراموشی می‌سپارد. ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، گل نرگس که در زمره گل‌های تزئینی قرار می‌گیرد نمای چشم‌نواز و بوی مطبوعش آدمی را از دور دست‌ها سرمست می‌کند و البته این گل تماشایی در بین آنان که ذوق و سلیقه‌‌ی منحصربه فردی با ذاتشان سرشته شده، جایگاه خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان انواع مختلف گل نرگس دو نوع نرگس شهلا و نرگس شیراز به صورت عمده در ایران می‌روید از سویی دیگر تاثیرگذاری مثبت رایحه‌های خوش بر روی کارکرد مغز از نظر روانی تایید شده است از این رو گل نرگس علاوه بر زیبایی بصری که ایجاد می‌کند رایحه‌ای شاداب‌کننده نیز دارد.

گل نرگس در اساطیر یونان و داستان‌های کهن ایران زمین جایگاه ویژه‌ای دارد و حافظ نیز بارها در اشعارش از نام این گل زیبا استفاده کرده است. نرگس‌زارهای ایران به ویژه در مناطقی از جمله شهرستان بهبهان در استان خوزستان، شهرستان کازرون در استان فارس و شهرستان خوسف در خراسان جنوبی از آوازه‌ای جهانی برخوردارند.

در این بین نرگس‌زارهای بهبهان به هنگام فصل گل‌دهی منظره‌ای خارق‌العاده با ترکیب رنگ زرد و سفید ایجاد و چشم هر بیننده‌ای را تا لحظات طولانی به خود خیره می‌کنند و آدمی چنان مجذوب زیبایی‌های خداوند می‌شود که برای دقایقی خود را به فراموشی می‌سپارد.

صنعت گردشگری که در فصل زمستان به دلیل سرما و بارش‌های باران و برف تا حدودی کاهش می‌یابد در بهبهان آن هم در فصل زمستان همچنان رونق خود را حفظ کرده چرا که عمدتا زمان شکوفایی گل‎های نرگس در دی ماه و بهمن‌ماه است از این رو نرگس‌زارهای بهبهان با عطر و بوی بی‌نظیری که از خود ساطع می‌کنند دل هر گردشگر را می‌فریبند.

بر همین اساس گل نرگس که به گل خاطره‌ها و یادها معروف است تاثیر به سزایی در توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان به ویژه بهبهان دارد و نرگس‌زارهای این شهرستان که از جاذبه‌های طبیعی بهبهان به شمار می‌روند همواره در ماه‌های مذکور از گردشگران و توریست‌های کشورهای مختلف و هر آنکه طالب تماشای جاذبه‌های بکر است میزبانی می‌کند.

چندی پیش خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان از برگزاری ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان در سطح ملی و در مدت 3 هفته خبر داد که این جشنواره امروز با حضور جمعی از مردم، مسئولان و اصحاب رسانه در بهبهان برگزار شد و تا 6 دی ماه ادامه خواهد داشت.

نرگس‌زارهای بهبهان قابلیت ایجاد تغییرات قابل توجه در اقتصاد این محصول آن هم در سطح ملی را دارند که لازمه آن همت مسئولان در جهت ارائه تسهیلات بیشتر به باغداران و حل مشکلات آنها همچنین معرفی این محصول توسط صدا و سیما است که می‌تواند با تولید محتوای درخور این امر مرغوبیت و استقبال خاص از گل نرگس بهبهان را بیش از پیش معرفی کند.

انتهای پیام/

R41468/P36439/S6,57/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت

متقاضیانی که در دی ماه ۱۴۰۲ با موعد تحویل زمستان خودروی ساینا s تیپ da ثبت نام کرده اند همچنان در انتظار تحویل خودرو مانده اند.

شهروند خبرنگار ما با ابراز نارضایتی از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و عرض ادب؛ با اینکه بیش از ۱۰۰ روز از ثبت نام ساینا s تیپ da تاریخ هفتم دی ماه در سامانه یکپارچه می‌گذرد و سامانه یکپارچه اسامی را برای شرکت سایپا ارسال کرده در حالیکه موعود تحویل زمستان ۱۴۰۲ بوده، اما شرکت سایپا اعلام می‌کند که ظرفیت ثبت نامی در سامانه یکپارچه بیش از ظرفیت است و به احتمال زیاد به شما خودرویی تعلق نمی‌گیرد و می‌توانید از سامانه یکپارچه شکایت کنید لطفا پیگیری کنید.

منبع: سعید نیک سرشت - شهروند خبرنگار

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق
  • پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان