Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@10:18:32 GMT

انتقاد شدید معاون وزیر خارجه سوریه از دی میستورا

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۰۴۷۱

انتقاد شدید معاون وزیر خارجه سوریه از دی میستورا

معاون وزیر امور خارجه سوریه به شدت از استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه انتقاد و او را به جانبداری متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، فیصل المقداد در نشست سازمان موسوم به «جوانان انقلاب» گفت: قانون اساسی سوریه تنها در سرزمین سوریه شکل می گیرد و باید به قانون اساسی موجود احترام گذاشت؛ قانونی که از مترقی ترین قوانین در جهان است و نمی توان احکام و بندهای آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سوریه تلاش کرده است در تمام فعالیت های مربوط به حل و فصل بحران همکاری کند که از جمله آنها مذاکرات آستانه و ژنو است. هیأت دمشق در هشتمین دوره آن نیز شرکت کرد که هیأت ریاض پیش شرط هایی را مطرح کرد که دولت سوریه هرگز با آن موافقت نخواهد کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: برخی کشورها از این کنفرانس ها و فرستاده های بین المللی به دنبال دستاورد سیاسی بودند؛ چرا که در میدان و به صورت نظامی شکست خورده اند.

فیصل المقداد عنوان کرد: فرستاده سازمان ملل به سوریه به نقش متوازن و شفاف و جدی خود برای گفتگوی ملی سوریه که قرار بود اواخر ماه جاری برگزار شود، عمل نکرد و این مسئله برای دولت سوریه غافگلیر کننده نیست چرا که دی میستورا و حامیانش در حل و فصل سیاسی بحران جدی نیستند.

این مقام سوری گفت: اینکه دی میستورا صرفا به مشارکت در کنفرانس نمایندگان سوریه شرکت می کند، اقدامی غیر مسئولانه و متناقض با مأموریت وی است.

وی گفت: مخالفان ریاض نماینده ملت سوریه نیستند بلکه به دنبال منافع خود و حامیانشان هستند، ولی با این وجود دولت سوریه از همه مذاکرات ملی که نماینده ملت سوریه باشد، استقبال می کند.

نماینده وزیر خارجه سوریه در پاسخ سوالی در مورد اوضاع شمال سوریه گفت: ما ملت واحدی هستیم و جامعه سوریه شاهد تکثرگرایی است که در طی هزار سال شکل گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

به گزارش الجزیره،وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاه‌های بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت‌های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد. هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش‌های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشور‌های عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق