Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:14:03 GMT

ششمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۱۳۳۰

ششمین جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان آغاز شد

اهواز - ایرنا - ششمین جشنواره ملی گل نرگس همزمان با آغاز برداشت گل از نرگس زارهای بهبهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، بهبهان یکی از شهرهای تاریخی با قدمت چند هزار ساله در خوزستان است که از آن به عنوان خاستگاه اصلی گل نرگس در ایران یاد می شود و با برگزاری جشنواره بزرگ گل نرگس تا ششم بهمن ماه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خوزستان پنجشنبه شب در آئین افتتاحیه این جشنواره در بهبهان با اشاره به استقبال صورت گرفته از این جشنواره گفت: از این بابت که جشنواره گل نرگس به عنوان پایتخت نرگس زار موجب چنین تجمع باشکوه و گرایش مردم این دیار شده جای خوشحالی دارد.
غلامرضا شریعتی افزود: گل نرگس می تواند به عنوان یک نماد از این منطقه برای کل کشور و در سطح بین المللی مطرح شود.
وی تاکید کرد: افتخار ما به گل نرگس به خودرو بودن آن است چرا که این دیار استعداد رویش آن را به صورت طبیعی دارد هر چند که در شهرها و کشورهای دیگر نیز گل نرگس پرورش داده می شود اما ژن این گل از این سرزمین بوده است.
به گزارش ایرنا برای این جشنواره که از آن به عنوان مهمترین رویداد در حوزه منابع طبیعی خوزستان یاد می شود برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که در طول این جشنواره ملی در بهبهان اجرا می شوند.
برگزاری کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری ، آئین اهدای هشت هزار شاخه گل نرگس به آستان قدس رضوی ، برپایی موزه و چاپ کتاب گنجینه میراث خوزستان ، نشست پژوهشی باستان شناسی و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان مطرح کشور از جمله این برنامه هاست.
گشت گردشگری فیلم سازان برای اعضای خانه فلیم سازان کوتاه سینمای ایران ، تفریح و بازی های آبی در دریاچه سد مارون و سایر برنامه های فرهنگی ، هنری و تفریحی برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این جشنواره ملی در نظر گرفته شده است.
در ایام برگزاری این جشنواره هتل ها و مراکز اقامتی ، سازمان های مردم نهاد و خانه ها و اماکن فرهنگی فرهنگی ، تاریخی شهرستان بهبهان برای میزبانی و پذیرایی از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی آماده شده اند.
شهرستان بهبهان در جنوب شرقی خوزستان واقع است.
6068/7164
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: رضوان مرادی فرزند جانباز ارتش مصطفی مرادی از اهواز توانست تندیس سومین جشنواره افتخار من در بخش خاطره صوتی و مکتوب را کسب نماید. 

سردار عبدالرضا میرحاجتی افزود: در سومین جشنواره افتخار من مجموعا شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. 

وی ادامه داد: استان خوزستان نیز در مجموع ۳۷۶ اثر را به این جشنواره ارسال کرده بود که در نهایت تندیس جشنواره در بخش خاطره صوتی و مکتوب به رضوان مرادی فرزند جانباز ارتش مصطفی مرادی رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • پست برق ۱۳۲ ‌کیلوولت‌ شاهد بهبهان برق‌دار شد
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور