Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ از اتمام عملیات کاشی کاری گنبد مقبره شهدای گمنام شهرک غزالی خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با بیان اینکه هنر کاشی کاری از جمله عوامل ایجاد پوشش مستحکم برای بناهای گوناگون به ویژه بناهای مذهبی است که علاوه بر استحکام بیشتر بنا، در ایجاد جلوه های زیبای بصری بنا نیز تاثیر مستقیم دارد؛ گفت: حدود ۱۱۵متر از گنبد مقبره شهدای گمنام شهرک غزالی واقع در ناحیه سه منطقه۲۱ با هدف ایجاد فضای بصری مناسب و نیز استحکام هرچه بیشتر بنا در مقابل عوامل جوی آسیب زننده، با کاشی های هفت رنگ و در مدت زمان تقریبی سه ماه توسط پیمانکار اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست و با نظارت کارشناسان این حوزه کاشی کاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زابلی با اشاره به اینکه هنر کاشی کاری که بیش از همه در تزیین معماری های فاخر سرزمین ایران و به طور خاص بناهای مذهبی به کار گرفته شده، افزود: این هنر و صنعت از گذشته های بسیار دور در نتیجه مهارت، ذوق و سلیقه کاشی ساز در مقام شیئی ترکیبی متجلی شد، بدین ترتیب که هنرمند کاشی کار یا موزاییک ساز با کاربرد و ترکیب رنگ های گوناگون و یا در کنارهم قرار دادن قطعات ریزی از سنگ های رنگین و بر طبق نقشه ای از قبل طراحی شده، به اشکالی متفاوت و موزون از تزیینات بنا دست یافته است.

true برچسب ها : سیاوش زابلی شهرداری تهران شهرک غزالی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی