Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نخستین موضعگیری رسمی خود به خاطر اقدام مجلس نمایندگان امریکا در تصویب لوایحی در ارتباط با تایوان، به شدت به واشنگتن هشدار داد، این اقدامات نقض آشکار اصل "چین واحد" است.

ایران آنلاین / کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا به تازگی دو لایحه را تصویب کرد که بر اساس یکی از آنها ارتباطات و دید و بازدیدهای مقام های حکومتی میان تایوان و امریکا تسهیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی دیگر از لوایح، از پیوستن تایوان به سازمان بهداشت جهانی به عنوان ناظر، حمایت شده است. هر دو این مصوبات از منظر چین، نقض اصل "چین واحد" است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این مصوبات گفت، کشورش با امریکا قراردادهای مشترکی دارد که بر اساس آنها امریکا حق ندارد ارتباطاتی با تایوان داشته باشد. زیرا ناقض اصل چین واحد است. پکن به شدت با این لوایح مخالف است و تصویب آنها را مداخله آشکار در امور داخلی چین می داند و نسبت به حساسیت مساله تایوان هشدار می دهد.

او به امریکا توصیه کرد، اکیدا از رابطه با مقام های تایوانی و دید و بازدیدهای متقابل خودداری ورزد و کاری نکند که روابط دو کشور لطمه بخورد.

به رغم اظهارات هشدار آمیز وی و مطالب تهدید آمیز رسانه های چین در باره این اقدام امریکا، هنوز پکن اعلام نکرده است از چه راهی قصد دارد با این کار امریکا مقابله کند.

این در شرایطی است که امریکا با وجود این هشدارها در سال گذشته میلادی با فروش یک میلیارد و 420 میلیون دلار اسلحه به تایوان موافقت کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد