Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@08:35:35 GMT

خدعه صهیونیستی؛ خیانت سازشکاران

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۲۰۸۶

خدعه صهیونیستی؛ خیانت سازشکاران

دستگاه امنیتی حکومت خودگردان مانع اصلی ملت فلسطین در خیزش های مردمی و مقابله ملت فلسطین با صهیونیست ها است و این براساس یک قرارداد همکاری امنیتی رقم خورده است. ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ بین الملل آسیای غربی حقوق بشر نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سال 2015 پس از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح تقسیم زمانی مسجدالاقصی، هنگامی که با عملیات مهند الحلبی، انتفاضه عملیات فردی درکرانه باختری آغاز شد، ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد با فشار به مبارزان فلسطینی و خانواده های آنها عملیات فردی را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخریب خانه خانواده شهدا، بازداشت نزدیکان و ایجاد ایست و بازرسی های متعدد برای ایجاد مانع در رفت و آمد فلسطینیان، هیچ کدام نتوانست مانع ادامه عملیات فردی شود. نتانیاهو مجبور شد اجرای طرح تقسیم زمانی را لغو کند.

دستگاه امنیتی حکومت خودگردان در انتفاضه عملیات فردی

در آن مقطع رژیم صهیونیستی، دستگاه امنیتی حکومت خودگردان را به عرصه مقابله با ملت فلسطین وارد کرد. در این مقطع سه ماه از انتفاضه عملیات فردی گذشته بود و پس از گذشت سه ماه، دستگاه امنیتی حکومت خودگردان رسما وارد عرصه مقابله با فلسطینیان مبارز شد. دو ماه پس از ورود رسمی دستگاه امنیتی حکومت خودگردان به عرصه مقابله با ملت فلسطین، ماجد فرج، رئیس این دستگاه اعلام کرد 200 عملیات فردی را پیش از اجرا، خنثی کرده است.

دستگاه امنیتی حکومت خودگردان در انتفاضه پایتخت

در جریان انتفاضه عملیات فردی، دستگاه امنیتی حکومت خودگردان پس از گذشت 3 ماه از آغاز انتفاضه رسما وارد عرصه مقابله با فلسطینی های کرانه باختری شد، اما شواهد نشان می دهد در جریان انتفاضه پایتخت این دستگاه امنیتی از همان آغاز، به عرصه مقابله با مردم مبارز فلسطین برخواسته است. اقدامات این دستگاه امنیتی به گونه ای بوده است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس را به واکنش واداشت. روز پنج شنبه، حازم قاسم، سخنگوی رسمی حماس، ادامه بازداشت های سیاسی حکومت خودگردان علیه اعضای این جنبش در کرانه باختری را محکوم کرد. وی در اظهاراتش علاوه بر اشاره به بازداشت های سیاسی نامبرده، تجاوز به خانه فعالان این جنبش وحمله دستگاه امنیتی حکومت خودگردان به تظاهرات مسالمت آمیز ملت فلسطین را نیز محکوم کرد. وی اقداماتی از این دست از سوی دستگاه امنیتی حکومت خودگردان در سال 2017 در حدود 1400 اقدام تجاوزکارانه بوده است. وی اعلام کرد اینگونه اقدامات موجب ضربه زدن به آشتی ملی فلسطین می شود که یکی از بندهای آن، توجه به آزادی های عمومی است.

چند نمونه از اقدامات دستگاه امنیتی حکومت خودگردان در مقطع اخیر

در شهر جنین، دستگاه امنیتی حکومت خودگردان عبدالرؤوف جربوع (46 ساله) را در حالی دستگیر کردند که پیش از بازداشتش، به خانه توفیق جربوع، برادر وی- که پیش از این بازداشت بوده است- حمله کردند و پس از تخریب وسایل خانه نامبرده، به خانواده وی اعلام کردند باید توفیق خود را به دستگاه امنیتی معرفی کند.

از سوی دیگر دستگاه امنیتی حکومت خودگردان قتیبه عازم، شاعر و فعال آزاد فلسطینی را مدتی دستگیر کرده اند وی از کسانی است که اقدام به برگزاری تجمع های مردمی در حمایت از قدس و مسجدالاقصی می کند. قتیبه عازم هم اکنون قریب 10 روز است که اعتراض به بازداشت سیاسی اش، در زندان اریحا دست به اعتصاب غذا زده است.

در شهر طولکرم دستگاه امنیتی حکومت خودگردان 2 آزاده فلسطینی به نامهای ناصر ذیب (34 ساله) و وائل الشلبی (از اهالی روستای عتیل) را به مدت 10 روز است بازداشت کرده است.

روزنامه عبری زبان یعدیعوت به نقل از یک منبع آگاه در دستگاه امنیتی حکومت خودگردان نوشت این دستگاه به اقدامات بازدارانه خود در قبال عملیات هایی که جوانان فلسطینی برنامه ریزی می کنند، ادامه می دهد. این روزنامه نوشت آخرین مورد از نتایج این اقدامات دستگاه امنیتی حکومت خودگردان ممانعت از اجرای یک عملیات مسلحانه بود که دو جوان فلسطینی اهل دو اردوگاه عسکر و بلاطه در شهر نابلس برنامه ریزی کرده بودند. آنها برنامه ریزی کرده بودند تا از طریق شهر طولکرم وارد سرزمین های اشغالی 1948 شده، این عملیات را اجرا کنند اما دستگاه امنیتی، آن را خنثی کرد.

عملیات نابلس که روز سه شنبه اجرا شد منجر به کشته شدن یک حاخام افراطی صهیونیست شد اما مجری یا مجریان عملیات دستگیر نشدند. دستگاه امنیتی حکومت خودگردان اعلام کرد با دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی برای دستگیری مجریان این عملیات همکاری خواهد کرد. 

اقدامات نامبرده، تنها تعدادی از مجموعه وسیع بازداشت های دستگاه امنیتی حکومت خودگردان است که علیه ملت مبارز فلسطین اعمال شده است.

علاوه بر این اقدامات، دستگاه امنیتی حکومت خودگردان با ایجاد مانع در مسیرهایی که قرار است تظاهرات برگزار شود مانع، اقدامات جمعی مردم فلسطین نیز می شود. به عنوان نمونه در یکی از این اقدامات، دستگاه امنیتی حکومت خودگردان در اولین جمعه خشم با ایجاد مانع در گذرگاه «الجملة» در نزدیکی شهر جنین مانع برپایی تظاهرات مردمی و درگیری با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شدند. در نتیجه درگیری بین مردم فلسطین با نیروهای این دستگاه به وجود آمد.

همه این اقدامات نتیجه همکاری امنیتی نزدیکی است که حکومت خودگردان براساس برخی توافقات با دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.

جمع بندی

دستگاه امنیتی حکومت خودگردان به دلیل قرارداد همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی در حال سرکوب ملت فلسطین است. نکته دوم از این قرار است که برخلاف خیزشی که سال 2015 به وجود آمد و دستگاه امنیتی حکومت خودگردان 3 ماه پس از آغاز رسما به مقابله با آن خیزش برخواست، از آغاز خیزش جدید، دستگاه امنیتی از همان ابتدا وارد میدان شده است و ملت فلسطین را سرکوب می کند. این دستگاه مهمترین مانع تبدیل خیزش مردمی فلسطین به یک انتفاضه وسیع در سراسر فلسطین است.

انتهای پیام/

R1403/P36447/S8,90,92,1115/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انجام عملیات ضد صهیونیستی در شهر الرمله در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر حمله با چاقو در شهر رمله خبر دادند و افزودند در این حمله که بعدازظهر امروز (جمعه) انجام شد، یک زن شهرک‌نشین صهیونیست به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی عامل این حمله توسط پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی لحظه شلیک نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی را نشان می‌دهد که ادعا شده این جوان، حمله با چاقو را انجام داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون هویت عامل این حمله را اعلام نکرده است.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت.

به گفته این رسانه‌ها، مجری این عملیات به شهادت رسیده است.

دو روز پیش از آن نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و دو نفر زخمی شده اند.

به گفته این رادیو، یک قبضه سلاح دست ساز نیز در محل حادثه یافت شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • طوفان الاقصی فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کرد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است