Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ سیدعباس صالحی در دومین شب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر دقایقی پیش از بامداد جمعه، پس از تماشای اجرای شهید پرویز خان از کشور هند این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.
وی در پاسخ به خبرنگاران و منتقدان مبنی براینکه جشنواره موسیقی فجر پس از ٣٣ سال هنوز اساسنامه یا شیوه نامه ندارد، اظهار داشت: امیدواریم پس از پایان این دوره جشنواره موسیقی فجر شاهد این اتفاق (تهیه شیوه نامه دائمی برگزاری جشنواره) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی افزود: در این دوره شیوه نامه تهیه شده است اما اینکه بخواهد نهایی شود و بعد، معیارهای جشنواره را شکل دهد حتما مورد نظر خواهد بود.
وی تصریح کرد: هر جشنواره باید شیوه نامه روشنی داشته باشد که بر آن اساس جشنواره برگزار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شیوه نامه ای که به طور دائمی مبنا باشد، حتما مراجع تصویب کننده خود را لازم دارد.
خبرنگار دیگری پرسید: یکی از نکات منفی بحران مخاطبی است که جشنواره های فجر به ویژه موسیقی با آن مواجه است، به غیر از بخش پاپ، در حوزه موسیقی اصیل ایرانی با بحران مخاطب مواجه هستیم. وزارت ارشاد چه تدابیری دارد؟
صالحی پاسخ داد: آنچه در طول سال، فضای مخاطب موسیقی سنتی، کلاسیک و پاپ را شکل می دهد تا حدودی در جشنواره ها نمایان می شود، چرا که جشنواره ها محصول اتفاقات طول سال هستند.
وی ادامه داد: اینکه مخاطب ایرانی با موسیقی اصیل و سنتی در تماس باشد، به اتصالی نیازمند است که هم خالق موسیقی سنتی و کلاسیک ما در آن نقش دارد که می تواند مخاطبان خود را افزایش دهد و هم مجموعه هایی که می توانند در این حوزه به افزایش مخاطب کمک کنند.
وزیر ارشاد تاکید کرد: در این زمینه اشتراک مساعی مجموعه های مختلف لازم است که در طول سال مذاق و ذائقه مخاطب ایرانی را از کودکان و نوجوانان ارتقا دهیم و به نقطه ای برسانیم که بتوانیم تعادلی را در مجموعه مخاطبان موسیقی های چندگانه خود ایجاد کنیم.
صالحی گفت: قبول دارم این اشکال وجود دارد و ما هنوز این تعادل را ایجاد نکرده ایم، معتقد نیستیم که موسیقی پاپ باید بی مخاطب باشد و مخاطب زیاد داشتن آن نقص است بلکه باید موسیقی سنتی و اصیل ما ارتقای مخاطب پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خالقان موسیقی سنتی ایرانی مسئولیت های خود را دارند تا بتوانند با مخاطب خود ارتباط بهتری پیدا کنند و از سوی دیگر، مجموعه هایی که در حیطه ترویج موسیقی کار می کنند چه صدا و سیما و چه مجموعه های دیگر از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت های خاص خود را دارند.
 سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از شامگاه چهارشنبه، 20 دی ماه با اجرای گروه های مختلف در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.
به گفته دبیر جشنواره، مخاطبان در این دوره شاهد بیش از 90 اجرا در بخش های مختلف موسیقی دستگاهی، کلاسیک، نواحی، بانوان، ارکسترال، پاپ و تلفیقی خواهند بود و نتایج رصد تخصصی حدود 200 اثر تولیدی فعالان حوزه موسیقی کشور نیز در لوای جایزه «باربد» که به عنوان نقطه عطف این رخداد خاص، از دوره‌های سی و یکم به این جشنواره پیوسته است در قالب معرفی چهره‌ها و آفرینش‌های برتر، اعلام خواهد شد.
این رویداد موسیقایی به مدت 10 شب ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین های سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، شنبه 30 دی ماه در تالار وحدت با حضور مدیران و مسئولان فرهنگ و هنر کشور و نیز هنرمندان عرصه موسیقی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد

معاون امور استان‌ها کنگره شهدای غریب در اسارت از تدوین شیوه‌نامه این کنگره خبر داد و گفت: ۱۰۸۰ شهید غریب در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی هوشیار امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در ستاد کنگره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب آمادگی داشته و این مراسم تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از تعداد ۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آن‌ها در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی و ثبت شده‌اند.

معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب کشور با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره‌ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است.

هوشیار از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست.

وی گفت: ۲۱ پیشنهاد در شیوه نامه اجرایی درج شده است که بر اساس اقتضائات استان‌ها می‌تواند این بندها کاهش یا افزایش پیدا کند.

معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب کشور افزود: چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 746961

دیگر خبرها

  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخوردهای غیرمتعارف گشت ارشاد /به استناد کدام قانون ماموران با این شیوه با بانوان برخورد می کنند؟
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA در سال جاری عملیاتی می‌شود