Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@16:42:29 GMT

رانش زمین کالیفرنیا جان ۱۷ نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۲۲۹۸

رانش زمین کالیفرنیا جان ۱۷ نفر را گرفت

بعد از آتش‌سوزی گسترده‌ای در بخش سانتا باربارا؛ حالا بارش باران بر زمین‌های خالی از درختان جنگلی جان ۱۷ نفر را گرفته است.

صدها نفر از نیروهای امداد و نجات در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا در مناطقی که بر اثر رانش زمین آسیب دیده، به جستجوی هشت نفری که مفقود شده‌اند مشغولند. کشته شدن ١٧ نفر بر اثر این حادثه طبیعی تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته آتش‌سوزی گسترده‌ای در بخش «سانتا باربارا» رخ داد و این ماه هم بارش شدید باران، سبب به راه افتادن گل‌و‌لای از بالای تپه‌ها و کوه‌ها شد. از بین رفتن درختانی که آب باران را جذب می‌کنند، زمین را در برابر بارش سنگین آسیب پذیر می‌کند.

به جز آنها که کشته و ناپدید شده‌اند، ٢٨ نفر هم مجروح شده‌اند، که ١٢ نفرشان هنوز در بیمارستان بستری هستند و حال چهار نفر وخیم است.

گل‌های رونده، ۵٩ خانه را نابود کرده و به ۴۴۶ واحد دیگر هم آسیب زده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس، به نقل از «دن پیج»، رئیس بخش امداد و نجات لس آنجلس، نوشته که همه علائم راهنمایی و رانندگی نابود شده‌اند و گذر از خیابان‌ها ممکن نیست.

این خبرگزاری همچنین با زنی مصاحبه کرده که پدر و مادر مسنش به دستور مقام‌های محلی برای تخلیه خانه‌شان توجه نکرده بودند و حالا از آنها خبری نیست. او گفته کاری جز انتظار ندارد.

مردی دیگر در گفتگو با یک نشریه محلی گفته که بچه‌ای دو ساله را از زیر آوار بیرون آورده‌اند که عروسکش را در دست گرفته بود. این بچه در بیمارستان است.

او گفته که بعد از سیل گل، وقتی که خانه‌شان به انبار گل‌و‌لای تبدیل شد، توانستند از راه بام از خانه خارج شوند و همانجا بود که صدای گریه کودکی را شنیده‌اند. با کمک یک آتش نشان بچه را از زیر آوار بیرون می‌آورند و پیش از آنکه راهی بیمارستانش کنند، گل از دهانش بیرون می‌آورند.

مقام‌های مسئول در دولت فدرال می‌گوید احتمال سیل تا پنج سال بعد از آتش سوزی‌های بزرگ وجود دارد.

گارد ساحلی آمریکا با فرستادن کشتی هوایی به این منطقه در کار کمک رسانی به مردم کمک می‌کند. آنها از مردم خواسته‌اند تا هواپیماهای بی سرنشین را در این منطقه پرواز ندهند که خطرآفرین است.

سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکا به عنوان سومین سال گرم در تاریخ این کشور ثبت شده است. بلایای طبیعی در این سال ۳۰۶ میلیارد دلار صدمه وارد کردند که عددی بی‌سابقه است.

کالیفرنیا به تازگی از پنج سال خشکی بیرون آمده بود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: اعتراضات و بازداشت‌ها تقریبا در تمام بخش‌های آمریکا رخ داده است. اما اعتراضات ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس بیش از همه توجهات را جلب کرده است زیرا که اوایل روز پنجشنبه به وقت محلی با حمله پلیس ضدشورش به معترضان صحنه‌های پرآشوبی در آنجا ثبت شد.

صدها نفر از معترضان در دانشگاه کالیفرنیا از دستور پلیس برای ترک محل اعتراضات خودداری کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. پلیس نیز برای سرکوب آنها از بمب‌های صوتی استفاده کرد.

مقام‌های پلیس کالیفرنیا اعلام کردند که در سرکوب این اعتراضات دستکم ۲۰۰ تن بازداشت شدند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

وی افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا
  • پلیس آمریکا: سرکوب تحصن دانشگاه کالیفرنیا ضروری است
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • واکنش عالیشاه: نه نه نه نه نه!
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • بیرون آوردن پیکر شهدا در شمال نوار غزه