Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از ساری، فرهنگ بابا محمودی شامگاه پنجشنبه در سمینار بیماری آنفولانزا که در سالن آیت الله کوهستانی برگزار شد با بیان اینکه آنفولانزا یک بیماری همه گیر حاد تنفسی ویروسی است، اظهارکرد:  سالانه ۲۰ درصد جمعیت دنیا به آنفولانزا مبتلا می شوند که تعدادی از آنها در سراسر دنیا براثر بیماری یا عوارض ناشی از آن ، جان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راه اندازی سامانه ثبت بیماری های تنفسی در وزارت بهداشت اشاره کرد و ادامه داد: در این سامانه از سراسر کشور اطلاعات وارد و ثبت می شود تا در صورت مشکل در منطقه ای، هشدارهای لازم داده شود.

وی تزریق واکسن آنفولانزا را مهمترین اقدام برای پیشگیری از آن دانست و بیان کرد: واقعیت این است که مردم اطلاع درستی از واکسن آنفولانزا ندارند در حالی که با تزریق آن در صورت ابتلا به آنفولانزا از شدت بیماری کاسته می شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر تزریق واکسن آنفولانزا، گفت: واکسن آنفولانزا میزان بستری بیمارستان ها و هزینه های درمانی را کاهش می دهد.

دکتر بابامحمودی به شایعات درباره واکسن آنفولانزا اشاره کرد و افزود: واکسن آنفولانزا از فیلترهای مختلف عبور می کنند و مردم باید از استاندارد بودن آن اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش مصرف آنتی بیوتیک در فصل زمستان، بیان کرد: باید آموزش های لازم درباره بیماری آنفولانزا به آحاد جامعه داده شود تا با آگاهی مردم تعداد ابتلا به آن کاهش پیدا کند.

دکتر محمد رضا پارسایی، مدیر گروه بیماری واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اپیدمی آنفولانزا سه هفته است که در کشور به صورت جدی مطرح شده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در دنیا،  مردم از شکار و مصرف پرندگان خودداری کنند و  نکات بهداشتی را رعایت نمایند.

مدیر گروه بیماری واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سالمندان، بیماران دچار بیماری های مزمن، زنان باردار،  کودکان ۶ تا ۵۹ ماه و کارکنان ارائه دهنده خدمات را افراد در معرض خطر دانست و افزود: کارکنان ارائه دهنده خدمات از جمله افرادی هستند که در برابر تزریق واکسن مقاومت می کنند که می تواند مشکلات زیادی را بوجود آورد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی

محمداسماعیل کاملی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت برای بیماران تالاسمی اشاره کرد و افزود: از پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز برای این بیماران برخی خدمات رایگان بوده که شامل تزریق خون به بیماران تالاسمی، خدمت MRIT2، هزینه پمپ دفروکسامین، هزینه عمل جراحی اسپلنکتومی کامل یا ناقص، فیلترخون، تزریق دفروکسامین، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، چند قلم از داروهای تخصصی (برابر فهرست ابلاغی)، هزینه آزمایشات مرحله اول و دوم تشخیص پیش از تولد جنین در زوج‌های تالاسمی مینور است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران دارای تالاسمی نشان دار شده و می‌توانند از مزایای صندوق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: مزایای صندوق شامل آزمایش (۲۶ کد خدمت)، خدمات بستری، پرتو پزشکی، خدمات پزشک، سنجش تراکم استخوان، خدمات روانشناسی، توانبخشی (۴ کد خدمت) و ویزیت (۸ گروه تخصصی) است.

کاملی ادامه داد: در ضمن مبلغ تحت پوشش صندوق به ازای هر بیمار برای خدمات دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ معادل ۸۷ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال است که سالانه مبلغی به آن افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: نکته قابل توجه اینکه بیماران منتسب به نشان تالاسمی می‌توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی و پس از بررسی و طرح و تأیید در کمیته‌های مربوطه بهره مند گردند.

کد خبر 6099003 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته