Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما؛ رضا ارجمندي افزود: محصول ارگانيک به محصولي گفته مي‌شود که عاري از کود و سموم شيميايي باشد.

وي با اشاره به اين که ايران يک کشور کوهستاني است، اظهار داشت: تعداد آفات و بيماري‌ها در مناطق کوهستاني کمتر از ساير مناطق به ويژه دشت هاست.

عضو هيئت مديره انجمن متخصصان محيط زيست ايران گفت: خوشبختانه در برخي از مناطق کشور شرايط اقليمي و آب و هوايي به گونه اي است که مي‌توان بدون مصرف کود و سموم شيميايي انواع محصولات کشاورزي راتوليد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: براي مثال باغات سيب در زنوز شهرستان مرند استان آذربايجان شرقي به سبب محدوديت آفات متاثر از شرايط اقليمي نياز به سمپاشي ندارد.

ارجمندي اظهار داشت: مبارزه شيميايي در جهت از بين بردن آفت کرم گلوگاه انار هيچ اثري ندارد و تنها روش مقابله با اين آفت مبارزه به روش زراعي است.

وي همچنين گفت: انار از محصولات سالم و ارگانيک کشور است و طرفداران زيادي حتي در ساير ممالک دنيا دارد.

عضو هيئت مديره انجمن متخصصان محيط زيست افزود: بسياري از محصولات کشاورزي در ايران مانند سيب درختي زنوز، انار، چاي و موارد ديگر به خودي خود و بصورت ارگانيک مي‌شود.

وي تصريح کرد: با گسترش مبارزه بيولوژيک در کشور محصولات ارگانيک بيشتري توليد و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

ارجمندي در پاسخ به اين پرسش که چگونه مي‌توان محصولات ارگانيک توليد کرد، گفت: مبارزه بيولوژيک با آفات، بيماري‌ها، قارچ‌ها و علف‌هاي هرز يکي از مسيرهاي مهم توليد محصول ارگانيک در کشور است.

وي يادآور شد : توليد محصولات کشاورزي ارگانيک علاوه تامين سلامت مردم و جامعه نقش موثري در کاهش ضايعات کشاورزي، توسعه صادرات، ايجاد ارزش افزوده بالا و بازارپسندي مناسب در اين حوزه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار

آقای احمدی گفت: همه ساله آفات برگخوار و جوانه خوار بلوط خسارات سنگینی را به عرصه‌های جنگلی استان وارد می‌کنند و در سال ۱۴۰۳ سطحی معادل ۴۵۰۰۰هکتار از جنگل‌های استان را آلوده نموده که منطقه مشایخ شهرستان کیار نیز از این موضوع مستثنا نبوده و مورد هجوم این آفات قرار گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به اعتبارت خود اقدام به مبارزه با این آفات در سطح ۳۰۰ هکتار در جنگل‌های منطقه مشایخ نموده است.

وی افزود: از آنجایی که در جنگل‌ها استفاده از سموم شیمیایی ممنوع می‌باشد عملیات مبارزه با ترکیب بیولوژیک BT صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

احمدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این مناطق در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده و اداره کل منابع طبیعی استان با توجه به اعتبارات خود هر ساله اقدام به مبارزه می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است