Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان سرباز با اشاره به بحران بی‌آبی در شهرستان سرباز گفت: تنها ۳۳ درصد مردم شهرستان سرباز به شبکه آبرسانی دسترسی دارند. ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

حمیدالدین یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار با اشاره به بحران بی‌آبی در شهرستان سرباز اظهار داشت: تنها 33 درصد مردم شهرستان سرباز به شبکه آبرسانی دسترسی دارند که در مقایسه به میانگین 90 درصدی شاخص دسترسی به آب بهداشتی در کشور بسیار پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکثر مردم شهرستان سرباز در روستا‌ها زندگی می‌کنند، افزود: 92 درصد جمعیت شهرستان سرباز در 635 روستای دارای سکنه این شهرستان زندگی می‌کنند و برای ماندگاری جمعیت ارائه خدمات از جمله دسترسی روستاییان به آب بهداشتی ضروری است.

فرماندار سرباز تصریح کرد: هم‌اکنون تنها 28 روستای سرباز به‌صورت سقایی و با سهمیه تنها 15 لیتر در روز آبرسانی می‌شوند و بقیه در نوبت آبرسانی سیار هستند که از میان ساز و کار آبرسانی سیار به 70 روستا تعریف شده و به زودی اجرایی می‌شود اما هم‌چنان روستاهای بسیاری از همان سهمیه اندک 15 لیتر در روز نیز برخوردار نیستند و در نوبت می‌مانند.

یوسفی بابیان اینکه در شهرستان سرباز منابع آبی زیادی در پایین دست وجود ندارد و گاها با خشکی چاه‌ها و کاهش آبدهی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: البته در صورت تغییر شرایط آب‌ و هوایی و بارش نزولات الهی مشکل بی‌آبی بسیاری از مردم سرباز حل خواهد شد چراکه 80 درصد سکونتگاه‌ها و جمعیت شهرستان سرباز در امتداد رودخانه بزرگ سرباز با بیش از 300 کیلومتر طول ساکن هستند.

انتهای پیام/

R7843/P1377/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران

به گزارش خبرآنلاین، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

مهر نوشت: شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902887

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان