Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن خلیل آبادی درباره وضعیت خانه نیما یوشیج، گفت: با گزارشی که از شهردار منطقه یک دریافت کردم، متوجه شدم آ‌نها پیگیر وضعیت ساختمان و خانه نیما یوشیج هستند و از آن نگهداری می‌کنند تا آسیبی به ساختمان وارد نشود. 

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری ناحیه مربوطه نیز شب گذشته از منطقه و محدوده خانه نیما بازدید کرد و تصاویر را برایم فرستاد که خوشبختانه فعل و انفعالاتی در آنجا صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، مقرر شده تا با شهردار منطقه یک و مالکان آن پلاک ثبتی نشست مشترک برگزار شده تا جلوی صدمه به خانه نیما یوشیج گرفته شود و این ملک به تملک شهرداری تهران درآید.

خانه نیما یوشیج در محله تجریش تهران، خیابان دزاشیب قرار دارد و به گفته اهالی محل، این خانه، محل رفت‌و‌آمد معتادان شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران به همراه جمعی از معاونان، شهردار ناحیه ۲ و مدیران منطقه از محلات ناحیه ۲ بازدید و موارد عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و خدمات شهری را به حوزه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

شهردار منطقه ۱۲ سپس با حضور در محله تاریخی امامزاده یحیی (ع)، از بوتیک هتل پهلوان رزاز بازدید و ضمن گفت‌وگو با احیاگر و مالک این بوتیک، آمادگی منطقه برای مساعدت در توسعه ظرفیت‌های گردشگری اعلام کرد.

وی همچنین ملک تاریخی واقع در خیابان جاویدی این محله را مورد ارزیابی قرار داد و از تصمیم مالک آن استقبال کرد و افزود: احیای آثار میراثی و تاریخی مانند گنج پنهان در حال از بین رفتن است که اگه نگاه جدی به آن نشود در آینده شاهد از دست رفتن فرصت‌ها خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: احیای خانه‌های تاریخی می‌توانند جذابیتی به منطقه اعطا کنند و یک جاذبه مهم گردشگری باشند، اما به دلیل عدم رسیدگی و تخریب‌های زیاد، بافت‌های تاریخی تبدیل به محلی برای رشد و افزایش بزهکاری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که بافت‌های تاریخی و فرسوده دارند، خروج ساکنان این مناطق و بعضاً جرم‌خیز شدن آنها است، افزود: بافت‌هایی که بهترین فرصت‌های گردشگری را در اختیار کشور قرار می‌دادند همواره در معرض بیشترین آسیب‌ها نیز بودند که امید است با همراهی سازمان‌های ذیربط با علاقه مندان احیای بافت‌های تاریخی، رنگ تازه ای به محلات قدیمی منطقه بخشیده شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران همچنین در این بازدید مواردی در خصوص تعویض مخازن، رنگ آمیزی جداره هاو حذف برخی زوائد دستوراتی را به معاونت خدمات شهری و محیط زیست ابلاغ کرد.

وحیدرضا انارکی محمدی، تسریع در پیشبرد پروژه ورزشگاه امامزاده یحیی (ع) و تکیه تاریخی سادات اخوی، توسعه شبکه فاضلاب این محله و روکش آسفالت معابر نیکپور و علیمرادی را در دربرنامه های معاونت فنی وعمران قرار داد.

نوسازی برخی املاک، پهنه بندی و عقب نشینی املاک در محله امامزاده یحیی نیز از موارد ابلاغی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۲ بود.

کد خبر 6100326

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • کتب ترکی بیشتر معرفی شود/ به آثار نیما یوشیج و زرین کوب علاقه‌مندم
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود