Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزدهای هفتادمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا به عنوان مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده جوایز اسکار اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، در بخش بهترین کارگردانی فیلم بلند جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)، «گیلرمو دل‌تورو» برای فیلم «شکل آب»، «گرتا گرویگ» برای فیلم «لیدی برد»، «مارتین مک‌دونا» برای ساخت فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری، ابینگ» «جردن پیل» برای «برو بیرون» و «کریستوفر نولان» برای فیلم «دانکرک» نامزد کسب جایزه هستند که در این میان چهار کارگردان برای اولین بار به جمع نامزدهای این رویداد سینمایی راه یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نولان» که پیش از این برای فیلم‌های «ممنتو» (2000)، «شوالیه تاریکی» (2008) و «آغاز» (2010) نامزد جوایز انجمن کارگردانان آمریکا شده بود، امیدوار است چهارمین نامزدی او در جوایز انجمن کارگردانان آمریکا به کسب اسکار کارگردانی نیز منتهی شود، عنوانی که وی هنوز نتوانسته آن را کسب کند.

در میان چهار کارگردانانی که امسال برای اولین بار نامزد کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده‌اند، «جردن پیل» برای ساخت فیلم «برو بیرون» شانس اول کسب جایزه است. وی چهارمین کارگردان سیاه پوست است که نامزد جایزه (DGA) می‌شود.

«گریتا گرویگ» کارگردان فیلم «لیدی برد» نیز تنها نامزد زن شاخه بهترین کارگردانی فیلم بلند جوایز انجمن کارگردانان آمریکاست و در حالی که بیشتر افراد گمان می‌کردند او در شاخه بهترین کارگردان اول نامزد می‌شود اما «گرویگ» پیش از این و در سال 2008 کارگردانی مشترک فیلم «شب‌ها و آخر هفته‌ها» را با «جو سوانبرگ» در کارنامه داشت و بنابراین واجد شرایط رقابت در شاخه کارگردانان اول نبود.

از مهم‌ترین چهره‌هایی که امسال نامشان در میان نامزدهای جوایز (DGA) دیده نمی‌شود، «استیون اسپیلبرگ» کارگردان فیلم «پُست» است که در جوایز کلیدی انجمن‌های صنفی سینمایی از جمله انجمن بازیگران (SAG)، انجمن نویسندگان (WGA) و انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) در هیچ شاخه‌ای نامزد نشده است و در جوایز گلدن گلوب نیز که در شش شاخه نامزد جایزه بود دست خالی مراسم را ترک کرد. به احتمال فراوان رای‌دهندگان جوایز انجمن‌های سینمایی معتقدند «اسپیلبرگ» در طی سالیان گذشته به اندازه کافی در این رویدادهای سینمایی مورد تجلیل قرار گرفته و حالا نوبت چهره‌های جدید و جوان‌تر است.

«اسپیلبرگ» آخرین بار در سال 2010 با فیلم «لینکلن» نامزد کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده بود.

«لوکا گوادانینو» کارگردان فیلم «مرا به نامت صدا کن» و «جو رایت» برای فیلم «تاریک‌ترین ساعت» دیگر غایبین سرشناس در جمع نامزدهای امسال جوایز (DGA) هستند.

اما در شاخه بهترین کارگردانان اول هفتادمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، «جرمی جاسپر» برای فیلم «پتی کیک»، «ویلیام اولدروید» برای فیلم «لیدی مکبث»، «جردن پیل» برای فیلم «برو بیرون»، «تیلور شرایدن» برای فیلم «رودخانه ویند» و «آلن سورکین» برای ساخت فیلم «بازی مالی» برای کسب جایزه رقابت می‌کنند.

در بخش تلویزونی این رویداد سینمایی نیز «بازی تاج و تخت» با سه نامزدی پیشتاز است و پس از آن سریال‌های «قصه ندیمه» و «خانم میزل شگفت‌انگیز» بیشترین نامزدی را در شاخه‌های گوناگون کسب کردند.

جوایز انجمن کارگردانان امریکا همواره یک پیش‌بینی کننده معتبر برای اسکار بهترین کارگردانی است و از زمان آغاز فعالیت در سال 1950 تنها در 7 مورد برنده جوایز انجمن کارگردانان آمریکا  و اسکار کارگردانی یکسان نبوده است که آخرین بار آن به سال 2012 بازمی‌گردد که «بن افلک» برنده جایزه «DGA» شد اما در شاخه کارگردانی اسکار حتی نامزد کسب جایزه هم نشد.

مراسم پایانی هفتادمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)  روزسوم فوریه (14 بهمن) در هتل بورلی هیلتون برگزار می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هولوکاست فلسطینی استفاده کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد


ترجمه متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نخبگان محترم دانشگاه‌های ایالات متحده
جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از 34 هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم.

این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود 25000 کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. 25000 نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل 25000 زندگی، 25 هزار آرزو و 25 هزار امید و لبخند را از بین برده است.

شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشور‌های غربی ناامید شده‌ایم، زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روز‌ها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم:

رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی 25 هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور 100 خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در پایان، جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روز‌ها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است.

ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان