Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه شیمیایی‌ها با در اختیار گرفتن ۳۰ درصد ارزش معاملات فرابورس ایران در هفته سوم زمستان امسال رتبه نخست ارزش معاملات را در میان صنایع فرابورسی از آن خود کرد. ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ اقتصادی بورس نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در جریان معاملات بازارهای فرابورس ایران در هفته‌ای که گذشت بیش از دو هزار میلیون ورقه به ارزش 7 هزار و 500 میلیارد تومان توسط معامله گران دست به دست شد که حاکی از افزایش ارزش و کاهش حجم دادوستدها نسبت به هفته قبل‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان در بازار اول فرابورس تعداد 155 میلیون سهم به ارزش 248 میلیارد ریال و در بازار دوم نیز 518 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 281 میلیارد ریال دست به دست شد که این دو بازار با کاهش حجم و ارزش روبه‌رو شدند.

این در حالی است که مبادلات سهام در بازار پایه به دلیل نقل‌وانتقال بالغ بر 1300 میلیون ورقه به ارزش 1190 میلیارد ریال در هفته‌ای که گذشت رونق یافت.

از سوی دیگر دادوستد اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی هم در هفته گذشته به تغییر مالکیت 43 میلیون ورقه به ارزش بیش از 4 هزار و 700 میلیارد ریال منتهی شد که کاهش 55 درصدی حجم و افزایش 10 درصدی ارزش دادوستدها را به همراه داشت.

در این بازار، حجم و ارزش مبادلاتی اوراق بدهی و تسهیلات مسکن در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافت؛ بدین ترتیب معامله 3 میلیون ورقه بدهی به ارزش 3 هزار و 835 میلیارد ریال و 4 هزار ورقه تسه به ارزش 261 میلیارد ریال در هفته گذشته رقم خورد.

این گزارش می افزاید: در هفته منتهی به 22 دی‌ماه، گروه شیمیایی‌ها با در اختیار گرفتن 30 درصد و فلزات اساسی با سهم 18 درصدی از ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام، رتبه‌های نخست و دوم را در میان صنایع فرابورسی از آن خود کردند.

همچنین در جایگاه‌های سوم و چهارم نام گروه ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی و گروه محصولات کاغذی دیده می‌شود که هر کدام 6 درصد از کل ارزش مبادلات خرد بازارهای سهام و اختیار سهام را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، نماگر‌های تالار شیشه‌ای هفته‌ای که گذشت را با بازدهی منفی به پایان رساندند. ارزش معاملات خرد در هفته دوم اردیبهشت پس از ۱۰ روز از کانال ۳ هزار میلیارد تومان خداحافظی کرد و در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت