Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایتنر، سفیر سوئیس در ایران با استقبال از برگزاری گفت‌وگوهای دینی گفت: برای جلوگیری از اختلافات و به تبع تندروی‌ها و رها ساختن بشر از خشونت باید گفت‌وگوی دینی برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مارکوس لایتنر، سفیر جدید سوئیس در جمهوری اسلامی ایران،  ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام تسخیری در سخنانی، به تشریح اهم فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مرکز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: این سازمان با داشتن ۸۵ نمایندگی فرهنگی در خارج از کشور، تلاش می‌کند تا گوشه‌هایی از تمدن کهن هفت هزار ساله این مرز و بوم را به جهانیان معرفی کند.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تعاملات و روابط بین ایران و سوئیس گفت: گفت‌وگو یکی از بهترین راه تداوم همکاری‌های بین دو کشور است؛ چراکه می‌تواند راه‌های جدیدی را برای ایجاد و تداوم همکاری‌های بیشتر با تمرکز بر مسائل مشترک دنبال کند.

وی اظهار کرد: مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیش از ۲۰ سال است که برای رسیدن به نقاط مشترک و صلح پایدار با ادیان مختلف گفت‌وگو می‌کند. برگزاری ۱۰ دور گفت‌وگو با کلیسای ارتدکس روسیه، ۹ دور با شورای کلیساها، گفت‌وگوی دینی با رهبران دینی آفریقا و گفت‌وگو با بودیسم، از جمله این گفت‌وگوهاست.

حجت‌الاسلام تسخیری همچنین، تعامل با پیروان اهل بیت (ع) در داخل و خارج از کشور، تعامل با مذاهب مختلف و اسلام، تعامل با ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی و گفت‌وگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را از محورهای مورد بررسی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برشمرد.

وی با تأکید بر زندگی کردن همه ملت‌های جهان در صلح و آشتی در کنار یکدیگر گفت: امروز ما شاهد حرکت‌های افراط گرایانه و خشونت آمیز در برخی جوامع اسلامی و غیر اسلامی هستیم؛ لذا گفت‌وگوی دینی برای اتخاذ مواضع مشترک در برابر تفکر خشونت‌طلبانه ضروری است.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یادآور شد: ما معتقدیم انسان‌ها با هر دین و مذهبی باید در حال گفت‌وگو با هم باشند؛ چراکه در این گفت‌وگوها می‌توان با اندیشه‌های صلح‌جویانه به راهکارهای عملیاتی مشترکی دست یابیم.

حجت‌الاسلام تسخیری بر لزوم عرضه برداشت، فهم، خوانش و تفسیر صحیح از متون دینی به مردم بویژه جوانان تأکید و اظهار امیدواری کرد بتوانیم با همکاری دو کشور در راه ایجاد صلح، آرامش و زندگی مسالمت‌آمیز در جامعه، قدم‌های سازنده و کاربردی برداریم.

لزوم همبستگی بین ادیان و مذاهب جهان

مارکوس لایتنر، سفیر جدید سوئیس در ایران در سخنان خود، از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ایجاد بسترهای مناسب هم‌اندیشی میان نخبگان و گروه‌های مرجع فکری و فرهنگی ایران و سایر کشورها قدردانی کرد.

وی با استقبال از برگزاری گفت‌وگوهای دینی افزود: برای جلوگیری از اختلافات و به تبع تندروی‌ها و رها ساختن بشر از خشونت باید گفت‌وگوی دینی برگزار کنیم.

سفیر جدید سوئیس در ایران خواهان ایجاد صلح و زندگی مسالمت‌آمیز شد و گفت: گفت‌وگو نقش مهمی در نزدیک شدن دیدگاه‎ها در راستای تقویت وحدت بین جوامع دارد. امیدواریم با همکاری و همراهی یکدیگر بتوانیم مسیر صلح و دوستی را ادامه دهیم.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: برای همبستگی بین ادیان و مذاهب جهان باید بستری مناسب برای حضور تأثیرگذار ادیان جهت گفت‌وگو با یکدیگر ایجاد شود.

سفیر جدید سوئیس در ایران در ادامه، آمادگی خود را برای دفاع از حقوق بشر و مقابله با زمینه‌های پیدایش و رشد جریان‌های تکفیری در جهان اعلام کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با دانشجویان آمریکا در حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: در برابر فعالیت های رژیم صهیونیستی، این دانشجویان می ایستند و مقابله می کنند و اینکه این اقدام جهانی شده باید آن را بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه روز شوراها روزی برای تبریک نیست بلکه بهانه ای برای این که شان شوراهای شهرها و روستاها یادآوری شوند، خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی باید در طول سال جاری و ساری باشد. امروز شورای محلات آغاز به کار می کنند و اقدامات متراکم ستاد مشارکت محله ای قابل تقدیر است.

نادعلی افزود: اعتقاد ما این است که جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات باعث اجرای بهتر امور در این سطح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین