Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:43:30 GMT

خاتم ساز جوان شیرازی برقله افتخار

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۵۳۲۹۶

خاتم ساز جوان شیرازی برقله افتخار

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: برای نخستین بار در کشور، یوسف اطمینان با ۲۸ سال سن موفق شد نشان درجه دو هنری (معادل کارشناسی ارشد) را از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور برای خاتم شیراز به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: این هنرمند جوان خاتم سازی را در کنار پدر خود که از خاتم سازان به نام کشور و دارنده نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) است، فرا گرفت و طی ۲۴ سال همه فنون و سبک‌های خاتم اصیل شیرازی را آموخته و به کار بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری اظهار داشت: این خاتم ساز جوان شیرازی در سال‌های اخیر در کنار استاد غلامعلی اطمینان با پرپایی کلاس‌های آموزشی وتربیت شاگردانی متخصص سهم بزرگی در احیای خاتم اصیل شیراز داشته است.

وی گفت: همچنین برای نخستین بار در کشور شورای ارزشیابی هنرمندان به ۹ نفر از شاگردان کارگاه خاتم سازی مستقر در ارگ کریم خان شیراز، نشان درجه سه هنری (معادل کارشناسی) اعطا کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: این افراد از بانوان و تحصیل کردگان رشته‌های صنایع دستی هستند و هشت سال است که به سرپرستی استاد غلامعلی اطمینان دوره‌ های آموزشی خاتم شیراز را با هدف احیای این هنر آغاز کرده اند.

خاتم سازی شیراز بیش از هزار سال سابقه دارد و هنری است که هنرمند صنعتگر با بهره گیری از ذوق، سلیقه و علم نقوش هندسی و با استفاده از چوب، استخوان و فلز به خلق لایه‌های زیبایی می‌پردازد که زینت بخش سطوح بسیاری از اشیاء می‌شود.
انتهای پیام/ر

هنرمند جوان خاتم سازشیراز عنوان جوانترین دارنده نشان درجه هنری کشور را از آن خود کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد