Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از امور ین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این قصه‌گوی نوجوان در توضیح جزییات حضور خود در این جشنواره گفت: «سال قبل نیز در بخش استانی این رقابت‌ رتبه آوردم، اما نتوانستم به عنوان برگزیده در خود جشنواره شرکت کنم.

وی افزود: امسال هم مثل سال گذشته تصمیم گرفتم با داستانی از شاهنامه در این مسابقه شرکت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب ه همین دلیل مجموعه‌ی 10 جلدی «نامه‌ی نامور» را مطالعه کردم و به نظرم داستان مناسبی نبود. پس از آن هم چند نقالی در این زمینه دیدم و در پایان روایت اصلی را در شاهنامه مطالعه کردم.»

برگزیده‌ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیان ویژگی‌های یک قصه‌گو عنوان کرد: «یک قصه‌گو در ابتدا باید داستان را دوست داشته باشد. تا زمانی که از اعماق وجود داستان و پیام و ماجرا را دوست نداشته باشد نمی‌تواند اجرای دلنشینی را ارایه کند. از طرف دیگر او باید بنابر شرایط سنی افراد داستان را انتخاب کند و همچنین باید کلامش گیرا باشد.»

این نوجوان 16 ساله در تفاوت‌های قصه‌گویی شاهنامه‌ای با دیگر انواع قصه‌گویی گفت: «روایت شاهنامه نیز باید حماسی باشد. قصه‌گو باید جدی باشد به همین دلیل این نوع قصه‌گویان باید در اجرا از لطافتی که دیگر قصه‌گویان در بیان خود دارند فاصله بگیرند.»

امیری درباره‌ی دلیل انتخاب داستان‌های شاهنامه عنوان کرد: «شاهنامه هویت یک ایرانی است. اولین بار به واسطه‌ی دبیر ادبیاتم با خوانش درست شاهنامه آشنا شدم و از همان جا به شاهنامه علاقه‌مند شدم، از طرفی پیش‌تر شاهد حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره قصه‌گویی و شاهد اجرای آن‌ها بودم و احساس کردم این هنر را دوست دارم.»

این نوجوان در مورد وظایف یک قصه‌گو بیان کرد: «من با این هدف داستان «بیژن و منیژه» را انتخاب کردم که شاید بتوانم با قصه‌گویی بچه‌های کوچک‌تر را به خواندن این اثر تشویق و علاقه‌مند کنم. اما فکر می‌کنم وظیفه‌ی یک قصه‌گو انتقال پیام و برانگیختن احساسات در شنوندگان است.»

در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری 10 نوجوان از سراسر کشور به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند

502

جشنواره قصه‌گویی قصه‌گویی شاهنامه‌ بیژن و منیژه کانون پرورش فکری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • شاهنامه خوانی علم‌الهدی در نماز جمعه درباره حجاب: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان