Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه هدف دشمن براندازی نظام اسلامی است، گفت: نباید از آمریکا، اسرائیل و آل سعود و استکبار غفلت کنیم و به طور حتم با حرکات براندازانه مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری امروز (22 دی) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: مهمترین نیاز انسان در خراب آباد دنیا سعادت پایدار و ابدی است و البته در این دنیا پربلا و محدود سخت ترین چیز به دست آوردن سعادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تامین نیاز سعادت از تفکر مادی و لیبرال خارج است اما از قرآن و معارف اسلامی ساخته است چرا که فلسفه بعثت و قرآن سعادت پایدار انسان است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قرآن در آیات 61 تا 65 سوره یونس به خوبی راه سعادت را تبیین می کند، گفت: اولیای خدا سعادتمندان واقعی هستند و کسانی که تحت تربیت الهی قرار گرفتند و به اقیانوس عظمت الهی وصل شدند اولیاء الله هستند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه اگر کسی به درجه معرفت و تقوا رسید که نسبت به آینده هیچ خوف و نگرانی نداشته باشد این یعنی سعادت، ادامه داد: کسی که ولی خدا باشد هیچ اندوه و حسرتی بر گذشته ندارد و اگر کسی به این درجه رسید که از آینده و گذشته حسرت و انده نداشته باشد سعادتمند است.

 

به گفته وی اولیاءالله دو ویژگی تقوای کامل و جامع و ایمان کامل دارند و سعادت به همراه ایمان و تقوا دو خط موازی است که هرچه باتقوا و باایمان تر باشیم سعادتمندتر خواهیم بود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه خوشبختی واقعی برای کسانی است که به بهشت قرب خدا دست پیدا کردند، افزود: اولیای خدا به چنین جایگاهی می توانند دست یابند؛ عزت برای خدا است و نباید از عربده مستانه انسان های از خدا بی خبر و قدرتهای پوشالی بترسیم. 

 

وی تاکید کرد: شرایط امروز ما بهتر از زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) است و اگر باتقوا باشیم قطعاً پوزه استکبار به خاک مالیده خواهد شد اما باید حواسمان باشد دشمن ایمان و تقوای ما را ندزدد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حدود 20 سال است کشور از خشکسالی رنج می کشد، گفت: این ها اسباب است و اگر خود و اعمال خود را اصلاح و توبه و دعا کنیم خدا لطف و عنایت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام مختاری از برگزاری و اقامه نماز باران در روز دوشنبه 25 دی ماه جاری ساعت 10:30 صبح در مصلی المهدی(عج) با امامت حجت الاسلام اسدی خبر داد و تاکید کرد: البته باید سه روز قبل روزه گرفته شود و مردم با حالت اضطرار نماز باران را اقامه کنند تا شاید لطف خدا نصیب شود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و گفت: 26 دیماه سالروز فرار شاه ملعون است و آنچه که در این ایام و هفته ها در جریان است باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و جریانات اخیر از جهتی موجب تاسف است که مردم واقعاً مشکلات اقتصادی و تنگنای مالی داشتند و خواستند از دولت کمک بخواهند اما استکبار و ایادی داخلی آنان مطالبات به حق مردم را منحرف کردند و به جان و مال مردم آسیب زدند و به مقدسات مردم توهین کردند اما از جهتی مایه خوشحالی است که ملت بیدار و هوشیار ما از فتنه 88 درس گرفته و با کمک نیروهای امنیتی فتنه را خاموش کردند. 

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن از دشمنی و فتنه گری دست بردار نیست، تاکید کرد:  باید در جامعه آگاهی بخشی شود و در پایان دهه چهارم انقلاب باید مورد بازیابی و بررسی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: دشمن تلاش دارد با فشار اقتصادی مردم را ناامید کند و با فتنه گری به سلطه نامشروع خود برسد.

 

وی با اشاره به اینکه مطالبات مردم دو دسته به حق و ناحق است، افزود: حق مردم است که زندگی با رفاه داشته باشند و مطالبات به حق اقتصادی دارند که باید حل شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اما مطالبات عده قلیلی ناحق است و با اسلام، برقراری نظام جمهوری اسلامی، انقلابی بودن نظام اسلامی و با ولایت فقیه مخالف هستند.

 

حجت الاسلام مختاری مردم را از سه گناه غفلت از دوستان و دشمنان، ناسپاسی نسبت به نعمت اسلام و استقلال و عزت و بدگمانی به دوستان و خوشبینی به دشمنان برحذر داشت و با بیان اینکه فقط مشکلات اقتصادی را نبینیم بلکه ببینیم که نظام اسلامی ما در حال جنگ تمام اعیار با استکبار و تمدن پوشالی غرب است، افزود: تمام تلاش استکبار این است که جلوی احیای تمدن اسلامی را بگیرد و شهدا برای این رسالت جان دادند.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: نباید از امریکا، اسرائیل و آل سعود و استکبار غفلت کنیم و مطمئناً با حرکات براندازانه مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه هدف دشمن براندازی نظام اسلامی است، گفت: کار دشمن دروغ است و نباید به آنان اعتماد کرد و باید حقایق را از زبان دوستان جستجو کنیم نه از زبان و شبکه های اجتماعی دشمنان.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی