Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - حزب اتحاد دمکرات مسیحی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و حزب سوسیال دمکرات پس از مذاکرات طولانی پنجشنبه شب در خصوص کلیات تشکیل دولت ائتلافی و آغاز مذاکرات رسمی دراین زمینه به توافق رسیدند که این مساله، امیدواریها برای تشکیل دولت و خروج آلمان از بن بست سیاسی را افزایش داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، توافق به دست آمده بین رهبران احزاب و پارلمان راه را برای مذاکرات مبسوط در هفته های آینده هموار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه احزاب یاد شده گفتند که رهبران احزاب و پارلمان پس از مذاکراتی طولانی امروز طرح کلی 26 صفحه ای را به اعضای احزاب ارائه می دهند.
پس از آنکه مذاکرات حزب دمکرات مسیحی مرکل با دو حزب دمکرات های آزاد (لیبرال) و سبزها برای تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا به علت اختلافات در مورد سیاست های مختلف پس از حدود یک ماه، یکشنبه شب 28 آبان ماه به شکست انجامید، مرکل از روز یکشنبه این هفته مذاکرات سیاسی با حزب سوسیال دمکرات شریک دولت قبلی را برای تشکیل مجدد دولت ائتلافی با این حزب آغاز کرد.
شریکان اروپایی آلمان بی صبرانه در انتظار تشکیل دولت جدید این کشور برای کمک به پیشبرد مذاکرات برگزیت، اصلاحات منطقه یورو و همچنین طرحهای دیپلماتیک اتحادیه اروپا هستند.
در این حال نتیجه یک نظرسنجی در مجله فوکوس حاکی است که حمایت عمومی از تشکیل دولت ائتلاف بزرگ بین دو حزب دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات (احزاب اول و دوم حاضر در پارلمان) کاهش یافته است. بر اساس این نظرسنجی ، 30 درصد از مردم آلمان طرفدار بازگشت دولت ائتلافی این دو حزب هستند و 34 درصد نیز انتخابات مجدد را ترجیح میدهند. یک نظرسنجی دیگر شبکه آ.آر.دی حاکی است که تنها 45 درصد مردم نگاه مثبتی به یک دولت جدید ائتلاف بزرگ دارند و 52 درصد آن را یک راهکار بد میدانند.
آلمان برای اولین بار از سال 1949 میلادی تاکنون در شب کریسمس امسال فاقد دولت بود و هم اکنون دولت قبلی کفیل اداره امور جاری کشور است. وضعیت در پارلمان نیز به علت نامشخص بودن احزاب دولت ائتلافی همچنان بلاتکلیف است و پارلمان جدید کار خود را بطور جدی آغاز نکرده است.
در همین حال، نتایج یک نظرسنجی جدید که اوایل دی ماه منتشر شد، نشان می دهد حدود نیمی از مردم آلمان خواستار کناره گیری مرکل از مقام صدراعظمی این کشور تا پیش از انتخابات بعدی در سال 2021 هستند.
مرکل روز 22 نوامبر 2005 به عنوان اولین صدر اعظم زن در آلمان کار خود را آغاز کرد و تاکنون سه دوره این مقام را بر عهده داشته و روز 22 نوامبر سال گذشته (دوم آذر ماه 1395) وارد دوازدهمین سال صدارت عظمای خود شده و چنانچه موفق به تشکیل دولت ائتلافی شود، برای چهارمین بار عهده دار این مسئولیت خواهد بود. او در دو دوره از سه دوره صدر اعظمی خود با حزب سوسیال دمکرات ائتلاف تشکیل داده است اما این بار با وجود توافق اولیه برای آغاز مذاکرات رسمی هنوز تشکیل دولت با مشارکت این دو حزب قطعی نیست. حزب سوسیال دمکرات گفته که محافظه کارها (حزب دمکرات مسیحی مرکل) باید هم در موضوع مهاجران و هم رفاه اجتماعی و افزایش مالیات افراد پرآمد، امتیازاتی بدهند.
اروپام**1078**
خبرنگار: بابک جعفری**ناشر: مدنی

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ