Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک روانشناس اجتماعی گفت: خانواده‌ها باید بدانند که تنبیه فرزندانشان به دلیل درس نخواندن می‌تواند نتایج بسیار منفی را به دنبال داشته باشد.

بهروز شیخی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: تنبیه کردن کودکان و نوجوانان به دلیل درس نخواندن می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و در پی تنبیه ها، کودکان و نوجوانان بیش از قبل به درس نخواندن ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانواده‌ها باید بدانند که بدترین شیوه تربینی تنیه است و این شیوه به هیچ وجه سبب جذب یک کودک و نوجوان به درس خواندن نمی‌شود.

این روانشناس اجتماعی با اشاره به روش‌های مختلف تشویق کودکان و نوجوانان به درس خواندن اظهارکرد: شیوه‌های زیادی برای تشویق یک کودک و یا نوجوان برای علاقه‌مند شدن به درس خواندن وجود دارد. خرید یک کتاب و یا حتی یک مداد به عنوان جایزه یک نمره، می‌تواند کودک و نوجوان را به تلاش بیشتر تشویق کند.

شیخی در خصوص روش نمره دهی نوین که چند سالی است در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: این روش سبب کاهش اضطراب کودکان شده و فردی که به تازگی وارد سیستم آموزشی می‌شود با این روش دچار استرس‌های ناشی از کسب نمره نمی‌شود.

وی با بیان اینکه " کشف استعداد کودکان، باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد" اظهارکرد: بدون شک بسیاری از کودکان زمان ورود به مدرسه علاقه‌ای به درس خواندن نشان نمی‌دهند و پدران و مادران می‌توانند با بهره گیری از روش‌های مختلف نسبت به جذب استعداد‌های کودک خود اقدام کنند.

این روانشناس اجتماعی تاکید کرد: همان طور که بار‌ها عنوان شده، بسیاری از دانشمندان کشور‌های مختلف دنیا جزو افرادی بوده اند که علاقه‌ای به تحصیل نداشته اند، اما این افراد با شناخت استعداد‌های نهفته خود موفق به تاثیر گذاری در دنیا با اختراعات و دانش خود شده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور