Web Analytics Made Easy - Statcounter

پل آلتیدور، سفیر هائیتی در امریکا اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره کشورهای آفریقایی و مهاجران آفریقایی را به شدت محکوم کرد و خواستار توضیح رسمی مقام‌های واشنگتن در این باره شد.

ایران آنلاین / به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه هیل، آلتیدور به "یامیچی آلسیندور"، مقاله نویس شبکه ان بی سی نیوز، گفت: اظهارات ترامپ "مبتنی بر کلیشه ها" بود و رئیس جمهورب امریکا یا "بی اطلاع" است و یا "بی تربیت".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلتیدور که یک اقتصاددان تحصیلکرده امریکا است که خانواده اش به این کشور نقل مکان کرده بودند، گفت: "مردم هائیتی در کنار سربازان امریکایی در "جنگ انقلاب" جنگیدند و ما همچنان کمک‌های بزرگی به جامعه امریکا می‌کنیم.

ترامپ روز پنجشنبه در نشستی در دفترش با قانونگذاران درباره مهاجرت، با عبارت رکیک «کثافت خانه» به هائیتی و کشور‌های آفریقایی اشاره کرد. ظاهرا وی از طرح قانون گذاران برای احیای اقدامات حمایتی برای مهاجران از کشور‌های هائیتی، السالوادور وکشور‌های آفریقایی به عنوان بخشی از توافقنامه مهاجرت دلسرد شده بود.

کاخ سفید در بیانیه عصر پنجشنبه این اظهارات ترامپ را تکذیب نکرد. این در حالی است که کاخ سفید پیش‌تر گزارش‌ها را در این باره که ترامپ گفته بود مهاجران اهل هائیتی «همگی ایدز دارند»، تکذیب کرده بود.

نمایندگان دموکرات در کنگره امریکا نیز به این اظهارات واکنش نشان دادند و گفتند، این اظهارنظر ترامپ آشکارا نشان می‌دهد او نژادپرست است.

به گزارش بی بی سی، سناتور جمهوری‏خواه، اورین هتچ نیز در واکنش به این نقل قول از سوی ترامپ در توئیتر نوشت که خواهان دریافت توضیحات بیشتر درباره سخنان وی است. به گفته وی، مهاجرت افراد نخبه از همه کشورهای جهان به آمریکا از عوامل خاص بودن آمریکاست.

الیانا راس لیتنین، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز در توئیتر نوشت، اطلاق واژه "چاه توالت" به هائیتی، بی‌توجهی به خدمات مهاجران این کشور به امریکاست و تاکید کرد: چنین واژه‌هایی درخور کاخ سفید نیست.

میا لاو، دیگر جمهوری‌خواه کنگره که اصالتش به هائیتی‏ بر می‌گردد، سخنان ترامپ را "نامهربانانه" دانست./ مهر و ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت