Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کسب وکارهای سینمایی پس از فیلترینگ تلگرام با بیش از ۷۰درصد آسیب اقتصادی رو به رو شده‌اند، گفت: گرفتن این فضا از مردم می‌تواند موجبات بحران شغلی و اجتماعی را در کشور رقم بزند.

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پروانه مافی با انتقاد از ادامه فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام، گفت: اگرچه تلگرام آسیب‌هایی برای جامعه ایرانی به همراه داشته است اما فیلتر راه مقابله با این آسیب‌ها نخواهد بود چراکه بیش از 15 هزار نفر به صورت مستقیم و افراد بیشتری به طور غیررسمی از این طریق ارتزاق می‌کنند؛ این افراد عموما شامل گروه‌های سنی جوان و زنان می‌شوند اما با فیلتریگ تلگرام همه آن‌ها از کار بیکار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کسب و کارهای سینمایی پس از فیلترینگ با بیش از 70درصد آسیب اقتصادی رو به رو شده‌اند، توضیح داد: از آنجا که صدا وسیما هیچگاه حمایت مناسب و مشخصی از آثار هنری نکرده و این آثار از تبلیغات شهری نیز محروم هستند، اصلی‌ترین تبلیغات برای آن‌ها از طریق فضای مجازی صورت می‌گرفت اما فیلترینگ تاثیر بسیار منفی بر وضعیت اقتصادی سینماها و تئاترهای مختلف گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت براساس برنامه ششم توسعه موظف به ایجاد900هزار تا یک میلیون 200هزار شغل هر سال تا پایان برنامه شده است، افزود: فضای مجازی یکی از زیربناهای اصلی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور محسوب می‌شود اما گرفتن آن از مردم می‌تواند موجبات بحران شغلی و اجتماعی را در کشور فراهم کند لذا باید هر چه سریع‌تر شرایط را به حالت عادی باز گرداند.

مافی بیان کرد: مردم خودشان به صورت خودجوش فضای مجازی را تبدیل به یک فرصت شغلی مناسب کرده‌اند و گرفتن این فرصت از آن‌ها و اضافه کردن شان به سیل بیکاران جامعه، اتفاق بسیار ناخوشایندی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین بر ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد جایگزین‌های داخلی برای فضاهای مجازی موجود تاکید کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سمیه محمدی: به دلیل فقر پوشش گیاهی در استان خراسان جنوبی و رگباری بودن بارش‌ها شاهد رخ دادن سیلاب در استان با اندک بارشی هستیم.

خوشبختانه از ابتدای امسال استان شهد بارش‌های خوبی بوده که موجب خرسندی کشاورزان و دامداران استان شده اما باید از این موضوع غافل نشد که این بارش‌ها خسارت‌های بسیار زیادی به بخش‌های مختلف زیرساختی در استان وارد کرده است.

بنا به نظر مسؤولان مربوطه بیشترین خسارت در سیل اخیری که در بیشتر نقاط استان وجود داشته مربوط به شهرستان زیرکوه و به بخش راه‌ها است.

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی به راه‌های زیرکوه

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های شهرستان از سیل اخیر خسارت دیده است اما بیشترین خسارات مربوط به راه‌ها، بخش قنوات و کشاورزی، مجتمع‌های آب شرب، خطوط انتقال برق و گاز بوده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور استاندار در شهرستان برگزار و تدابیر لازم در خصوص جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از این سیل اندیشیده شد، یادآور شد: خسارت وارده به بخش راه‌های مواصلاتی بر اساس برآورد اولیه حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان بوده است.

فرماندار زیرکوه با اشاره به خسارت وارد شده به دیگر بخش‌های زیرساختی این شهرستان گفت: بر اثر سیل اخیر در زیرکوه خسارت وارده به بخش آب و فاضلاب ۵۲ میلیارد تومان، جهاد کشاورزی ۱۷۱ میلیارد تومان، بنیاد مسکن ۵۴ میلیارد تومان و منابع طبیعی ۸۳ میلیارد تومان بوده است.

غیرتی ادامه داد: در مجموع تا به امروز میزان خسارت برآورد شده بر اثر سیل اخیر در این شهرستان یک هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان بوده است

به گفته وی فعلاً این ارزیابی انجام شده و به ستاد مدیریت بحران استان ارسال شده است.

آسیب به ۵۵ واحد مسکونی

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران استان که در این شهرستان برگزار شد مصوب شد برنامه‌های کوتاه مدت برای ترمیم بخشی از این خسارات شامل برقراری ارتباطات در کمترین زمان ممکن و همچنین لوله گذاری آب برای قنواتی که دچار خسارت شده‌اند برای استفاده کشاورزان صورت گیرد، بیان داشت: همچنین به دستور استاندار باید برای جبران خسارات ناشی از سیل اقدامات اصولی و فنی و مهندسی در قالب برنامه‌های بلندمدت صورت گیرد.

غیرتی با اشاره به اینکه ۵۵ واحد مسکونی روستایی و شهری در این شهرستان از سیل اخیر آسیب دیده است، گفت: ارزیابی‌های اولیه انجام شده و پیگیر این موضوعات هستیم.

وی یادآور شد: استاندار در سفر به زیرکوه از نزدیک با مردم صحبت کرده و دغدغه‌های آنها را شنیده و در جریان خسارات قرار گرفتند.

فرماندار زیرکوه بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم شهرستان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند از دولت می‌خواهند تا از محل کمک‌های بلاعوض برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل با آنها همکاری کند.

مدیران پای کار

آخوندی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم که البته این بارش‌ها خسارت‌هایی را در پی داشته است.

وی تصریح کرد بر اساس آخرین برآورد صورت گرفته میزان خسارات ۲,۰۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روز گذشته به اتفاق استاندار بازدیدی از وضعیت خسارات در شهرستان زیرکوه صورت گرفت افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران استان به طور مشترک با شهرستان زیرکوه در فرمانداری این شهرستان برگزار و حدود ۱۷ مدیر استانی در این جلسه حضور داشتند.

آخوندی ادامه داد: همچنین در پی این سفر با مردم و اعضای شوراهای مناطق آسیب دیده صحبت شد و وضعیت قنوات، بندهای خاکی، مراتع و باغات کشاورزی، راه‌ها و رودخانه‌ها بررسی شد و مصوباتی این جلسه داشت که صورت جلسه شد و با قید فوریت زمانی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه یک سری عملیات‌ها را دستگاه‌های اجرایی امدادی و خدمات رسان در زمان سیلاب انجام داده‌اند که از جمله آن تخلیه روستاها با توجه به هشدارهای داده شده، کمک‌های امدادی در حین سیلاب، تهیه آب برای مناطق مسکونی، ایمن سازی و تسهیل در تردد و غیره بوده است، یادآور شد: همچنین اقداماتی بعد از سیلاب به عنوان اقدام اضطراری از جمله بحث ایمن سازی و بهسازی فوری در دستور کار قرار گرفت و هنوز نیز این اقدامات در قالب برنامه‌های کوتاه مدت ادامه دارد.

۲۷ مصوبه ستاد بحران برای حل مشکلات

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان داشت: در مجموع جلسه ستاد مدیریت بحران استان ۲۷ مصوبه داشته که ۲۱ مورد آن در حوزه فعالیت‌های فوری و اضطراری و شش مورد در حوزه فعالیت‌های بلند مدت حسب تاکید استاندار خراسان جنوبی مصوب شد.

آخوندی با بیان اینکه ۲۱ مصوبه کوتاه مدت با این هدف بوده که شرایط هرچه زودتر به حالت عادی برگشته و روستاییانی که دچار آسیب شده‌اند بتوانند با لوله گذاری فوری از آب برای کشاورزی استفاده کنند، افزود: همچنین هیأت‌های مرتبط برای بررسی بندهای خاکی نامقاوم به مناطق اعزام شدند که این هیأت‌ها با محوریت منابع طبیعی این کار را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدامات برآورد اولیه خسارت صورت گرفته به زودی جمع‌بندی می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنین نامه‌ای با دستور استاندار خراسان جنوبی بلافاصله برای تأمین اعتبار برای جبران بخشی از خسارات به سازمان مدیریت بحران کشور به صورت تنخواه ارسال شده که این اعتبار در دست پیگیری است.

آخوندی با اشاره به اینکه علاوه بر تمام بخش‌های زیرساختی که بر اثر این سیل اخیر در استان آسیب دیده‌اند به ۶۱ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است، بیان کرد: بیشترین آسیب وارده به بخش راه‌ها، کشاورزی، زیرساخت‌های آب و برق، عمران شهری و طرح‌های هادی روستایی و همچنین ایل راه‌های عشایری بوده است.

کد خبر 6100041

دیگر خبرها

  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام؛ بستر شکل‌گیری جرایم اخلاقی
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد