Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر هیأت و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در رابطه با کرسی‌های نظریه‌پردازی مصوباتی داریم که در حال حاضر با تعاملاتی که با مسؤولان دانشگاه‌ها داشتیم توانستیم کرسی‌های آزاداندیشی بسیاری برگزار کنیم و نظریه‌های بسیاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این مسئله از طریق تعامل با مسؤولان دانشگاه‌ها صورت گرفته است و اگر به من بگویند وزارت علوم چه نقشی در کرسی‌ها داشته، می‌گویم هیچ.

خسروپناه ادامه داد: معاونت پژوهشی وزارت علوم نه‌تنها در جلسات کرسی‌ها شرکت نمی‌کند، بلکه قدمی هم برای حمایت در این موضوع برنداشته است، البته مانع هم نبودند و من ایراد از افراد نمی‌گیرم بلکه می‌گویم این اشکالات ساختاری است که سبب ایجاد خلل در اجرای چنین مصوباتی می‌شود، زیرا مصوبات شورا ضمانت اجرایی ندارد.

دبیر هیأت و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما برای کرسی‌های نظریه‌پردازی با بیشتر رؤسای دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها و با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تعامل کردیم، با این وجود هنوز 60-50 درصد اعضای هیأت علمی از این کرسی‌ها خبر ندارند، برای عملیاتی شدن باید با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: البته ما برای کرسی‌های نظریه‌پردازی کمیته‌ای تشکیل دادیم و در دانشگاه‌ها حضور یافته، با اعضای هیأت علمی جلساتی را گذاشتیم.

منبع:فارس

204

وزارت علوم کرسی‌های نظریه‌پردازی دبیر هیأت و رئیس دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورایعالی انقلاب فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی گفت: وزارت علوم در حال حاضر پنج همت اعتبار از لحاظ تغذیه کمبود دارد و با مشکلات اساسی در زمینه جهش علمی اساتید روبرو است.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در سنوات گذشته بین سه تا سه و نیم درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش عالی تعلق داشت که اکنون به کمتر از سه درصد رسیده است.

وی افزود: کمبود بودجه در آموزش عالی در حالی انجام می‌شود که از دانشگا‌های کشور انتظار جهش علمی، رقابت در غرب آسیا و حفظ جریان نخبگانی در کشور را داریم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی ادامه داد: افزایش بودجه وزارت علوم باید متناسب با عملکرد آن تعیین شود نه اینکه نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وحیدی خاطرنشان کرد: وزارت علوم در حال حاضر پنج همت از لحاظ تغذیه کمبود بودجه دارد و همچنین در زمینه جهش علمی اساتید با موانع جدی روبرو است.

وی افزود: امروزه دانشجویان معتقدند فعالیت اصلی بسیاری از رؤسای دانشگاه‌ها، سلف‌داری و مدیریت خوابگاه است و توانایی اقدام موثر آموزشی را ندارند.

وی تصریح کرد: وضعیت تخصیص بودجه به پارک‌های علم و فناوری در شرایط خوبی نیست و افزایش بودجه این پارک‌ها باید متناسب با عملکرد آن‌ها صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان