Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر به ویژه در سال جاری نماز طلب باران روز دوشنبه هفته آینده در مصلی المهدی بیرجند اقامه می‌شود. ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی, سیاسی جمعه این هفته ‌بیرجند با اشاره به موضوع سعادت‌ اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز انسان سعادت واقعی، پایدار و عملی است که در این دنیای پربلا و فانی نیز سخت‌ترین چیز نیز به دست آوردن همین سعادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین چنین نیازی از تفکر مادی و لیبرالی ساخته نیست تا انسان را به سعادت واقعی برساند اما انسان با تکیه بر قرآن، اسلام و اولیاء الهی  می‌تواند به این سعادت واقعی دست یابد زیرا فلسفه دین و قرآن همین است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: اگر ما به خوبی آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را بفهمیم قطعا به سعادت و خوشبختی واقعی خواهیم رسید.

مختاری با اشاره به اینکه سعادت و راه‌های رسیدن به آن چیست، بیان کرد: خداوند در آیه 61 تا 65 سوره یونس به خوبی این مطالب را تبیین می‌کند به گونه‌ای که  اولیا الهی  و پیروان آنها سعادتمندان واقعی هستند.

وی افزود:  سعادت، ایمان و تقوا مانند دو خط موازی هستند که هر مقدار ایمان و تقوا انسان بیشتر شود به همان میزان  برسعادت وی افزوده می شود و برعکس هر مقدار از ایمان و تقوا انسان کم گردد نیز از سعادت وی نیز کاسته خواهد شد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کشور ما به مراتب بهتر از زمان بعث پیامبر(ص) برای گسترش و ترویج اسلام و مقابله با ظلم و استکبار است و در این شرایطی  اگر بتوانیم به خوبی عمل کنیم  قطعا صورت استکبار را به خاک خواهیم کشاند و ذلیل خواهند شد.

 وی افزود: درست است که 20 سال کشور و استان ما از خشکسالی رنج می‌برد و امسال هم کشاورزان ما هنوز چندان برکت و بارانی نباریده است که این وضعیت مشکل است اما عالم , عالم اسباب است بنابراین اگر خودمان را درست و توبه و دعا کنیم, درست است طبیعت منطقه درست نمی‌شود اما به قدری که گیاهان برویند و حیوانات نمیرند و انسان از آن بهره ببرد خداوند عنایت می‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: در همین راستا با توجه به درخواسته‌های مردمی و نظر مساعد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند مبنی بر خواندن نماز باران مقرر شده است که نماز باران ساعت 10:30 روز دوشنبه در محل مصلی المهدی بیرجند به امامت حجت‌الاسلام  والمسلمین اسدی اقامه شود و باید تلاش کنیم و نا امید نباشیم و در نهایت خداوند تصمیم گیرنده اصلی است.

 مختاری با اشاره به مناسبت های هفته اظهار داشت: 27 دی‌ماه سالگرد شهادت شهید نواب صفوی به دست رژیم صفاک پهلوی است که یاد این شهیدان ر ا گرامی و به روح مطهرشان درود می فرستیم  و پیمان می بندیم تا آخرین نفس راه آنها را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند  با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار داشت: این اتفاقات از یک رو مایه تاسف و از یک روی مایه مباهات است.

مختاری بیان کرد: مایه تاسف است زیرا مردم ما مشکل اقتصادی، رکود، گرانی دست پنچه نرم می‌کند و بنابراین خواسته‌ها خود را از حاکمیت و نظام و رسیدگی به مشکلاتشان را بیان کردند اما متاسفانه استکبار و عوامل خود فروخته این مطالبات به حق مردم را منحرف کرد و با حرکات ضد خرابکاری به جان، مال و مقدسات مردم هتک حرمت کردند .

وی افزود: اما از همین روی نیز مایه مباهات و خوشحالی است که مردم به خوبی فتنه 88 درس آموخته اند و با کمک نیروهای نظامی و امنیتی دست به دست هم دادند و توانستند فتنه دیگری را خاموش کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: این فتنه خاموش شد اما باید توجه داشته باشیم دشمن از فتنه‌گری و دشمنی دست بر نخواهد داشت و پیوسته در حال رصد است از کجا زخمی پیدا شود و مگس گونه روی آن بچسبد.

مختاری بیان کرد: در پایان دهه چهارم انقلاب هستیم و باید بازنگری, حقایق, مشکلات و مطالبات باید عقلانه و درست بررسی شود.

وی افزود: انقلاب ما به زور به پیروزی نرسیده است بلکه با آگاهی  و بیداری مردم به دست آمده و باید پیوسته این تبیین عاقلانه و منطقی به ویژه به نسل جوانان ما انجام شود.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند اظهار داشت: دشمن از رویارویی مستقیم و بیرونی طرحی را بسته است و بلکه با فشار اقتصادی می خواهد مردم را نا امید کند و توده های مردم را به خیابان بکشاند که باید مراقب این مسائل باشیم.

مختاری بیان کرد: مطالبات مردم شریف ما به دو دسته مطالبات تقسیم می شوند که ابتدا مطالبات به حق که مطالبه اکثریت و به حق مردم است و دیگری مطالبات ناحق و باطل برخی است که هرگز به این مطالبات نخواهند رسید.

وی افزود: مطالبات به حق مردم نیز به سه دسته تقسیم می شود که گروه نخست کسانی هستند که مطالبات به حق اقتصادی دارند و حق مردم شریف ایران است که در رفاه و آرامش زندگی کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: کشور ما ظرفیت های فراوان اقتصادی دارد که در حال حاضر تنها راه شکوفایی کردن آن اجر و عملیاتی کردند فرمایش مقام معظم رهبری و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است.

مختاری گروه دوم افرادی که مطالبات به حق اقتصادی دارند و باید برطرف شود بیان کرد: گروه سوم از مطالبات به حق کسانی هستند که مطالبات به حق اجتماعی و فرهنگی دارند و خواهان عدالت مبارزه با ظلم، تبعیض، رشوه‌خواری و رانت‌خواری هستند.

 انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۵۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این راهپیمایی در سراسر هرمزگان همزمان با دیگر استان‌های کشور فردا پس از نماز جمعه از جلو مصلی‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی افزود: مردم بندرعباس با راهپیمایی از مسجد جامع تا میدان انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و حملات مقتدرانه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری رژه اقتدار بسیج دریایی مردم پایه حمایت از انتفاضه فلسطین در هرمزگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس هم گفت: برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی در بندرعباس، از سه راه گمرک محور شرق به غرب و از هتل هرمز محور غرب به شرق از بعد از نماز جمعه تا پایان راهپیمایی مسدود می‌شود.

سرهنگ نقی حیدری افزود: بولوار شهید مطهری بندرعباس نیز از هر دو طرف مسدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • آغاز راهپیمایی مردم یاسوج در حمایت از عملیات وعده صادق
  • برگزاری راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در بندرعباس بعد از نماز جمعه
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند